Въпреки месеци на полемика и оспорване във Франция от 1 юли в сила влезе ограничение за скоростта по второстепенните пътища в страната. То касае французите и туристите. Скоростта по 400 000-километровите второстепенни пътища е ограничена на 80 км/ч, предаде АФП. Целта на мярката е намаляване на смъртността в пътни инциденти.
Досега разрешената максимална скорост по този тип пътища беше 90 км/ч. Сега според разпоредбата тя става 80 км/ч по всички двупосочни пътища, с по едно платно във всяка посока, без централен разделител (матинела, бариера, насип и др). На това описание отговарят 40% от пътищата във Франция.
Във Франция ограничават скоростта по второстепенната пътна мрежа
Мярката бе обявена още на 9 януари. Асоциации на автомобилисти и мотоциклетисти протестираха не веднъж срещу нея. Подписани бяха петиции. Мярката бе обявена за ненужна и взета с политически цели. Парламентаристи и местни избранници от различни партии също се разбунтуваха срещу нея, защото, според тях, тя била в ущърб на селските региони, където се намират засегнатите от нея пътища. Всички тези усилия бяха напразни и правителството остана непоклатимо.
Преди въвеждането на мярката имаше медийна кампания с цел нейното популяризиране, но въпреки това 74% от французите казват, че са против в нея, сочи допитане от преди седмица.
В петък премиерът Едуар Филип каза, че намаляването на скоростта не цели да се „досажда на всички, а да се намалят случаите на смърт и на сериозни травми по пътищата”. Той припомни, че миналата година при пътни инциденти във Франция са загинали 3684 души, а ранените са били 76 840.
Ето какви мерки предприе Франция, за да намали катастрофите по пътищата
Според правителството намаляването на скоростта с 10 км/ч ще позволи спасяването на 400 живота на година. Според властите по пътищата, които ще бъдат засегнати от мярката, са станали 55% от инцидентите, регистрирани миналата година.
В Италия, Испания, Португалия, Унгария, Гърция, балтийските страни, Люксембург, Словения, Хърватия, Македония, Албания, Словакия, Чехия ограничението на максималната скорост по този тип пътища е 90 км/ч. На други места в Европа скоростта е дори сведена до 70 км/ч, а на други пък е 100 км/ч, отбелязва АФП.
Най-толерантна е Германия. Там разрешената скорост по пътища с две платна извън населени места е 100 км/ч. На магистралите няма ограничения, въпреки че властите съветват да не се превишават 130 км/ч. В Австрия ограничението е 100 км/ч по пътищата и 130 км/ч на магистралите. Във Великобритания максималната скорост по пътищата с две платна е от 60 мили в час (96,6 км/ч), а на магистралите е 70 км/ч. В Ирландия скоростта е ограничена на 100 км/ч на всички национални пътища, дори и двулентовите, и на 80 км/ч по второстепенните пътища, а е 120 км/ч на магистралите. В Полша лимитът е 140 км/ч на магистрала и 90 или 100 км/ч на път.
Белгиец получи глоба за шофиране, „фучал“ с 696 км/ч (СНИМКИ)
Най-стриктни по отношение на скоростта са Швеция (70 км/ч извън градовете и 110 или 120 км/ч по магистрала). В някои области миналата година бе въведено ограничението за 80 км/ч по двулентови пътища. В Белгия максималната скорост по двулентовите пътища бе намалена на 70 км/ч във Фландрия, но остава 90 км/ч във Валония и в Брюксел.
Подобно на Франция максималната скорост на двулентови пътища е от 80 км/ч в Норвегия, Холандия, Швейцария, Дания, Финландия, Босна, Кипър и Малта.
79-годишна белгийка пришпорва "Порше"-то си с над 200 км/ч
По отношение на смъртността по пътищата данни на Евростат за 2015 г. сочат, че тя е най-висока в Румъния (9,6 на 100 000 души) и в България (9,9 на 100 000 души). Във Франция е 5,2 на 100 000 души. В България разрешената скорост по второстепенни пътища е 90 км/ч, а в Румъния 90 до 100 км/ч. По магистралите и в двете страни скоростта е 130 км/ч, отбелязва АФП. Високият ръст на пътни инциденти там е приписван отчасти на лошото качество на пътната мрежа и на сторите автомобили, които са в движение там, посочва агенцията.
Досега разрешената максимална скорост по този тип пътища беше 90 км/ч. Сега според разпоредбата тя става 80 км/ч по всички двупосочни пътища, с по едно платно във всяка посока, без централен разделител (матинела, бариера, насип и др). На това описание отговарят 40% от пътищата във Франция.
Във Франция ограничават скоростта по второстепенната пътна мрежа
Мярката бе обявена още на 9 януари. Асоциации на автомобилисти и мотоциклетисти протестираха не веднъж срещу нея. Подписани бяха петиции. Мярката бе обявена за ненужна и взета с политически цели. Парламентаристи и местни избранници от различни партии също се разбунтуваха срещу нея, защото, според тях, тя била в ущърб на селските региони, където се намират засегнатите от нея пътища. Всички тези усилия бяха напразни и правителството остана непоклатимо.
Преди въвеждането на мярката имаше медийна кампания с цел нейното популяризиране, но въпреки това 74% от французите казват, че са против в нея, сочи допитане от преди седмица.
В петък премиерът Едуар Филип каза, че намаляването на скоростта не цели да се „досажда на всички, а да се намалят случаите на смърт и на сериозни травми по пътищата”. Той припомни, че миналата година при пътни инциденти във Франция са загинали 3684 души, а ранените са били 76 840.
Ето какви мерки предприе Франция, за да намали катастрофите по пътищата
Според правителството намаляването на скоростта с 10 км/ч ще позволи спасяването на 400 живота на година. Според властите по пътищата, които ще бъдат засегнати от мярката, са станали 55% от инцидентите, регистрирани миналата година.
В Италия, Испания, Португалия, Унгария, Гърция, балтийските страни, Люксембург, Словения, Хърватия, Македония, Албания, Словакия, Чехия ограничението на максималната скорост по този тип пътища е 90 км/ч. На други места в Европа скоростта е дори сведена до 70 км/ч, а на други пък е 100 км/ч, отбелязва АФП.
Най-толерантна е Германия. Там разрешената скорост по пътища с две платна извън населени места е 100 км/ч. На магистралите няма ограничения, въпреки че властите съветват да не се превишават 130 км/ч. В Австрия ограничението е 100 км/ч по пътищата и 130 км/ч на магистралите. Във Великобритания максималната скорост по пътищата с две платна е от 60 мили в час (96,6 км/ч), а на магистралите е 70 км/ч. В Ирландия скоростта е ограничена на 100 км/ч на всички национални пътища, дори и двулентовите, и на 80 км/ч по второстепенните пътища, а е 120 км/ч на магистралите. В Полша лимитът е 140 км/ч на магистрала и 90 или 100 км/ч на път.
Белгиец получи глоба за шофиране, „фучал“ с 696 км/ч (СНИМКИ)
Най-стриктни по отношение на скоростта са Швеция (70 км/ч извън градовете и 110 или 120 км/ч по магистрала). В някои области миналата година бе въведено ограничението за 80 км/ч по двулентови пътища. В Белгия максималната скорост по двулентовите пътища бе намалена на 70 км/ч във Фландрия, но остава 90 км/ч във Валония и в Брюксел.
Подобно на Франция максималната скорост на двулентови пътища е от 80 км/ч в Норвегия, Холандия, Швейцария, Дания, Финландия, Босна, Кипър и Малта.
79-годишна белгийка пришпорва "Порше"-то си с над 200 км/ч
По отношение на смъртността по пътищата данни на Евростат за 2015 г. сочат, че тя е най-висока в Румъния (9,6 на 100 000 души) и в България (9,9 на 100 000 души). Във Франция е 5,2 на 100 000 души. В България разрешената скорост по второстепенни пътища е 90 км/ч, а в Румъния 90 до 100 км/ч. По магистралите и в двете страни скоростта е 130 км/ч, отбелязва АФП. Високият ръст на пътни инциденти там е приписван отчасти на лошото качество на пътната мрежа и на сторите автомобили, които са в движение там, посочва агенцията.