/ iStock/Getty Images
Компания Apple обяви пореден спад на приходите - най-продължителният спад на продажбите от 2016 г. насам. Според главния изпълнителен директор Тим Кук, Apple прави сериозни инвестиции в изкуствен интелект, което увеличава допълнително разходите.

Продажбите на Apple за третото фискално тримесечие, приключващо на 1 юли, са намалели с 1,4% до 81,8 млрд. долара. В този период компанията реализира печалба в размер на 19,9 млрд. долара, което е повече от очакванията на анализаторите.

Продажбите на IPhone леко се разминаха с оценките на анализаторите, но бяха компенсирани от силните продажби в сегмента на услугите, който съдържа Apple TV+, и от продажбите в Китай, които нараснаха с 8% на годишна база.

Тим Кук заяви, че увеличените разходи за научноизследователска и развойна дейност отчасти се дължат на работата в областта на генеративния изкуствен интелект - същата област, която генерира голяма част от разходите на технологични конкуренти на Apple - Alphabet и Microsoft, съобщи „Гардиън“.

"От години правим изследвания в широк спектър от технологии за изкуствен интелект, включително генеративен изкуствен интелект. Ще продължим да инвестираме, да правим иновации и отговорно да усъвършенстваме продуктите си с тези технологии, за да обогатим живота на хората", каза Кук.

Разходите на компанията за научноизследователска и развойна дейност достигнаха 22,61 млрд. долара за фискалната година, което е с около 3,12 млрд. долара повече в сравнение със същия период на предходната година.

Новината дойде в момент, когато Amazon отчете резултати, които бяха по-добри от очакванията на Wall Street.

Amazon ускори ръста на приходите през второто тримесечие. Продажбите се увеличиха с 11% до 134,4 млрд. долара, в сравнение с прогнозите на анкетираните от Refinitiv анализатори за 131,5 млрд. долара. Компанията отчете тримесечна печалба в размер на 6,7 млрд. долара, което е почти два пъти повече от очакванията на анализаторите.

Сега Amazon очаква допълнително увеличение на приходите през лятото. Компанията заяви, че най-големият ден за продажби в историята ѝ е бил част от маркетинговата кампания за лоялни купувачи, известна като Prime Day, която се проведе миналия месец.
БГНЕС