Американският астронавт Франк Борман, който беше командир на мисията "Аполо 8", почина на 95-годишна възраст, предадоха световните осведомителни агенции, като цитираха съобщение на НАСА.
Смъртта му е настъпила във вторник в Билингс, щата Монтана.
"Днес си спомняме за един от най-добрите в НАСА. Астронавтът Франк Борман беше истински американски герой", каза ръководителят на НАСА Бил Нелсън.
Като командир на "Аполо 8" астронавтът ръководи първата пилотирана мисия около Луната през 1968 г. и проправя пътя за кацането на естествения спътник на Земята няколко месеца по-късно.
Роден в американския щат Индиана, Борман развива страст към самолетите на 15-годишна възраст. Тя го отвежда във военновъздушните сили, а по-късно и в НАСА.
От 1950 г. е пилот на изтребител, а по-късно започва да преподава термодинамика във Военната академия Уест Пойнт в щата Ню Йорк. През 1967 г. е в комисията, разследваща пожара в космическия кораб "Аполо", при който загинаха трима астронавти.
По-късно е назначен за ръководител на програмата "Аполо" и оглавява екипа, препроектирал космическия кораб "Аполо".
След като се пенсионира от Военновъздушните сили през 1970 г., Борман става съветник в "Истърн еърлайнс" (Eastern Airlines), след което заема различни ръководни постове в компанията, включително става неин президент. Той е и специален президентски посланик по време на пътувания в Далечния изток и Европа.
Франк Борман има многобройни отличия. През 1993 г. влиза в Залата на славата на астронавтите на САЩ.
Борман е женен, има двама сина и четирима внуци.
Смъртта му е настъпила във вторник в Билингс, щата Монтана.
"Днес си спомняме за един от най-добрите в НАСА. Астронавтът Франк Борман беше истински американски герой", каза ръководителят на НАСА Бил Нелсън.
Като командир на "Аполо 8" астронавтът ръководи първата пилотирана мисия около Луната през 1968 г. и проправя пътя за кацането на естествения спътник на Земята няколко месеца по-късно.
Роден в американския щат Индиана, Борман развива страст към самолетите на 15-годишна възраст. Тя го отвежда във военновъздушните сили, а по-късно и в НАСА.
От 1950 г. е пилот на изтребител, а по-късно започва да преподава термодинамика във Военната академия Уест Пойнт в щата Ню Йорк. През 1967 г. е в комисията, разследваща пожара в космическия кораб "Аполо", при който загинаха трима астронавти.
По-късно е назначен за ръководител на програмата "Аполо" и оглавява екипа, препроектирал космическия кораб "Аполо".
След като се пенсионира от Военновъздушните сили през 1970 г., Борман става съветник в "Истърн еърлайнс" (Eastern Airlines), след което заема различни ръководни постове в компанията, включително става неин президент. Той е и специален президентски посланик по време на пътувания в Далечния изток и Европа.
Франк Борман има многобройни отличия. През 1993 г. влиза в Залата на славата на астронавтите на САЩ.
Борман е женен, има двама сина и четирима внуци.