Вездесъщите електрически скутери под наем може скоро да напуснат Париж, ако парижани гласуват за премахването им от града, съобщава Асошиейтед прес.
Въпросът, който парижкото кметство задава на общоградския миниреферендум, е: "За или против скутерите на самообслужване в Париж?" Отговорът може да обрече на гибел един от водещите пазари за бързи двуколесни превозни средства, които разшириха възможностите за придвижване във френската столица и в други градски центрове и градове по света.
740 000 протестиращи срещу пенсионната реформа във Франция (СНИМКИ)
Пръснати из Париж, лесни за намиране и наемане с помощта на изтеглено приложение и сравнително евтини, скутерите са хит сред туристите, които обичат скоростта им и свободата, която предлагат.
За петте години от въвеждането им, следвайки примера на споделените автомобили и велосипеди, скутерите под наем също си спечелиха последователи сред парижани, които не искат или не могат да си позволят собствени, но харесват възможността да избегнат метрото и другия обществен транспорт.
Но на фона на оплакванията, че електронните скутери са грозна гледка и заплаха за трафика, кметицата на Париж Ан Идалго и някои от нейните заместници искат да забранят "свободно плаващите" скутери (наречени така, защото се вземат и оставят по желание на наемателите им) преди френската столица да стане домакин на Олимпийските игри догодина.
Заместник-кметът по транспорта на Париж Давид Беляр казва, че скутерите са участвали в стотици инциденти. Той също така казва, че те са по-вредни за околната среда от ходенето пеша, карането на колело или автобусите и са твърде бързи и анархични в претъпкания, компактен и исторически град, където пространството е на първо място.
Те създават "усещане за обща несигурност в общественото пространство, особено за най-уязвимите хора, имам предвид възрастните хора или хората с увреждания", каза той в интервю за Асошиейтед прес в петък. "Има някои ползи, но това, което виждам днес е, че недостатъците са по-големи".
Договорите на Париж с трите компании за отдаване под наем Dott, Lime и TIER изтичат в края на август. Дали електронните скутери под наем ще оцелеят в Париж след това, ще зависи от гласуването, в което могат да участват всички регистрирани гласоподаватели в града, включително и тези от други страни от Европейския съюз. Кметството вече обеща да уважи резултата, какъвто и да е той.
Въпросът, който парижкото кметство задава на общоградския миниреферендум, е: "За или против скутерите на самообслужване в Париж?" Отговорът може да обрече на гибел един от водещите пазари за бързи двуколесни превозни средства, които разшириха възможностите за придвижване във френската столица и в други градски центрове и градове по света.
740 000 протестиращи срещу пенсионната реформа във Франция (СНИМКИ)
Пръснати из Париж, лесни за намиране и наемане с помощта на изтеглено приложение и сравнително евтини, скутерите са хит сред туристите, които обичат скоростта им и свободата, която предлагат.
За петте години от въвеждането им, следвайки примера на споделените автомобили и велосипеди, скутерите под наем също си спечелиха последователи сред парижани, които не искат или не могат да си позволят собствени, но харесват възможността да избегнат метрото и другия обществен транспорт.
Но на фона на оплакванията, че електронните скутери са грозна гледка и заплаха за трафика, кметицата на Париж Ан Идалго и някои от нейните заместници искат да забранят "свободно плаващите" скутери (наречени така, защото се вземат и оставят по желание на наемателите им) преди френската столица да стане домакин на Олимпийските игри догодина.
Заместник-кметът по транспорта на Париж Давид Беляр казва, че скутерите са участвали в стотици инциденти. Той също така казва, че те са по-вредни за околната среда от ходенето пеша, карането на колело или автобусите и са твърде бързи и анархични в претъпкания, компактен и исторически град, където пространството е на първо място.
Те създават "усещане за обща несигурност в общественото пространство, особено за най-уязвимите хора, имам предвид възрастните хора или хората с увреждания", каза той в интервю за Асошиейтед прес в петък. "Има някои ползи, но това, което виждам днес е, че недостатъците са по-големи".
Договорите на Париж с трите компании за отдаване под наем Dott, Lime и TIER изтичат в края на август. Дали електронните скутери под наем ще оцелеят в Париж след това, ще зависи от гласуването, в което могат да участват всички регистрирани гласоподаватели в града, включително и тези от други страни от Европейския съюз. Кметството вече обеща да уважи резултата, какъвто и да е той.