"Германия може да прекрачи границата от 10 000 случая на ден още следващата седмица", гласи прогнозата, изразена от председателя на Световната лекарска асоциация Франк Улрих Монтгомъри.
Нови над 7000 заразени с коронавирус в Германия
Сегашните показатели могат само до известна степен да бъдат сравнявани с тези от пролетта, тъй като междувременно се правят много повече тестове, респективно се установяват много повече инфекции.
Въпреки това данните са тревожни и са причина мнозина да говорят както за втора вълна, така и за втори локдаун в Германия. През това време се прояви отново един от най-симптоматичните за Германия индикатори, че положението е тревожно - големите вериги супермаркети съобщиха, че пак отбелязват ръст в продажбата на някои продукти като тоалетната хартия.
Редица страни в Европа с изнвънредни мерки заради COVID-19 (ВИДЕО)
След като се стигна дори до изпразване на рафтове, част от магазините вече призоваха за пазаруване в разумни количества. Филиал на голям супермаркет дори въведе ограничение за купуване на до един пакет тоалетната хартия на клиент. Регистриран бе и ръст в продажбите на кухненска хартия и дълготрайни продукти.
Избухването на коронавируса в Европа през март предизвика именно такова масово пазаруване и изпразване на щандове в магазините. Изненадващо за мнозина тоалетната хартия се превърна в най-търсения продукт в Германия - на редица места продажбите ѝ нараснаха многократно и тя бе определена като индикатор за нервността на потребителите във времената на кризата, предизвикана от коронавируса.
Празни рафтове по магазините няма, уверяват сега от най-популярните вериги супермаркети и подчертават, че за момента не смятат да предприемат извънредни действия за осигуряването на допълнителни количества от най-търсените продукти, към които наред с тоалетната хартия се числят маята, брашното и консервираните храни.
СЗО: Маски и дистанциране ще спасят 281 000 живота в Европа до 1 февруари
Но казват и: "Наблюдаваме много внимателно как се развива търсенето, за да можем с бърза реакция да избегнем дефицита". "Разбира се, може пак да се стигне до презапасяване с оглед на втората вълна", казва експертът по търговията Доминик Овербек от Института за пазарни проучвания "Iri".
Същевременно обаче може да се окаже, че покрай опита от първата вълна потребителите ще си спестят опасенията от появата на дефицит и ще се доверят на постоянната наличност.
СЗО скептична за ефективността на 4 препарата срещу COVID-19
В традиционното си седмично обръщение федералната канцлерка призова сънародниците си да се срещат с по-малко хора и да избягват всяко пътуване, което не е неотложно, за да се предотврати по-нататъшното разпространение на коронавируса. "Всеки ден е от значение", подчерта Меркел, имайки предвид, че контактувалите с някой заразен трябва незабавно да бъдат уведомени, за да се пресече веригата на инфекции.
Апелът, отправен от Меркел, гласи: "Срещайте се с по-малко хора, независимо извън дома или в него. Моля ви - избягвайте всяко пътуване, което не е наистина необходимо.
Избягвайте и всяко празненство, което не е необходимо. Останете, ако е възможно, в дома си, в града си. Това е по-нужно от всякога".
Нови над 7000 заразени с коронавирус в Германия
Сегашните показатели могат само до известна степен да бъдат сравнявани с тези от пролетта, тъй като междувременно се правят много повече тестове, респективно се установяват много повече инфекции.
Въпреки това данните са тревожни и са причина мнозина да говорят както за втора вълна, така и за втори локдаун в Германия. През това време се прояви отново един от най-симптоматичните за Германия индикатори, че положението е тревожно - големите вериги супермаркети съобщиха, че пак отбелязват ръст в продажбата на някои продукти като тоалетната хартия.
Редица страни в Европа с изнвънредни мерки заради COVID-19 (ВИДЕО)
След като се стигна дори до изпразване на рафтове, част от магазините вече призоваха за пазаруване в разумни количества. Филиал на голям супермаркет дори въведе ограничение за купуване на до един пакет тоалетната хартия на клиент. Регистриран бе и ръст в продажбите на кухненска хартия и дълготрайни продукти.
Избухването на коронавируса в Европа през март предизвика именно такова масово пазаруване и изпразване на щандове в магазините. Изненадващо за мнозина тоалетната хартия се превърна в най-търсения продукт в Германия - на редица места продажбите ѝ нараснаха многократно и тя бе определена като индикатор за нервността на потребителите във времената на кризата, предизвикана от коронавируса.
Празни рафтове по магазините няма, уверяват сега от най-популярните вериги супермаркети и подчертават, че за момента не смятат да предприемат извънредни действия за осигуряването на допълнителни количества от най-търсените продукти, към които наред с тоалетната хартия се числят маята, брашното и консервираните храни.
СЗО: Маски и дистанциране ще спасят 281 000 живота в Европа до 1 февруари
Но казват и: "Наблюдаваме много внимателно как се развива търсенето, за да можем с бърза реакция да избегнем дефицита". "Разбира се, може пак да се стигне до презапасяване с оглед на втората вълна", казва експертът по търговията Доминик Овербек от Института за пазарни проучвания "Iri".
Същевременно обаче може да се окаже, че покрай опита от първата вълна потребителите ще си спестят опасенията от появата на дефицит и ще се доверят на постоянната наличност.
СЗО скептична за ефективността на 4 препарата срещу COVID-19
В традиционното си седмично обръщение федералната канцлерка призова сънародниците си да се срещат с по-малко хора и да избягват всяко пътуване, което не е неотложно, за да се предотврати по-нататъшното разпространение на коронавируса. "Всеки ден е от значение", подчерта Меркел, имайки предвид, че контактувалите с някой заразен трябва незабавно да бъдат уведомени, за да се пресече веригата на инфекции.
Апелът, отправен от Меркел, гласи: "Срещайте се с по-малко хора, независимо извън дома или в него. Моля ви - избягвайте всяко пътуване, което не е наистина необходимо.
Избягвайте и всяко празненство, което не е необходимо. Останете, ако е възможно, в дома си, в града си. Това е по-нужно от всякога".