Фейсбук, Туитър и Алфабет премахнаха профили с руска и иранска пропаганда

/ Gulliver/Getty Images
Американските технологични гиганти Фейсбук, Туитър и Алфабет премахнаха стотици профили, разпространяващи иранска пропаганда в интернет, предаде Ройтерс.
 
Фейсбук отстрани 652 страници, групи и профили, свързани освен с Иран и с Русия, съобщи Асошиейтед прес, цитирайки изявление на компанията.
 
Малко по-късно от Туитър обявиха, че са блокирали за "координирана манипулация" 284 акаунта. Много от тях, както изглежда, са от Иран.

Microsoft разкри опити за руски кибератаки преди изборите в САЩ през ноември
 
Ден по-рано, в понеделник, Майкрософт съобщи за предполагаем руски опит за кибератаки срещу американски консервативни сайтове, припомня АП.
 
Мрежа от сайтове за фалшиви новини и профили във Фейсбук, Инстаграм, Гугъл Плюс и Ютюб е разпространявала информация по начин, отразяващ интересите на Иран.
 
Кампанията е била насочена срещу потребители на социалните медии от САЩ, Великобритания, Латинска Америка и Близкия Изток, отбелязва Ройтерс, цитирайки доклад на компанията "ФайърАй Инк.", първа забелязала иранската пропаганда в интернет.
 
"Това показва, че не само Русия се занимава с подобна дейност", каза пред Ройтерс служителят на "ФайърАй Инк." Лий Фостър.

Русия бе уличена в аналогични кампании за упражняване на въздействие чрез интернет, като например опити за създаване на политическо разделение сред американските избиратели, посочва "ФайърАй Инк.".

САЩ наложиха санкции на руски бизнесмени и фирми заради кибератаки
 
Според компанията иранската пропаганда е била насочена срещу Израел и Саудитска Арабия, а също така е включвала и защита на благоприятни за Иран политики като например иранското ядрено споразумение.
 
Иранското постоянно представителство в ООН не отговори на молбата за коментар по случая.
 
Междувременно Фейсбук обяви, че е започнала да оценява надеждността на своите потребители, предаде ТАСС.
 
Теса Лайънс - която е в мениджър в компанията, отговарящ за борбата с разпространяването на недостоверна информация - казала пред в. "Вашингтон пост", че създаването на рейтинг за надеждност на потребителите е част от кампанията на Фейсбук срещу фалшивите новини.
БТА