Последният полет на фалиралата авиокомпания Еър Берлин бе осъществен вчера вечерта, предаде ДПА.
Самолет А320, изпълняващ полет АВ 6210, потегли от Мюнхен и кацна на летище Тегел в германската столица. И на потегляне, и на кацане, екипажът развя знаме от прозореца на пилотската кабина с логото на авиокомпанията и думите "Казваме сбогом". В Берлин самолетът бе посрещнат от бивши служители на компанията, наземния персонал и любопитни запячи.
В специално изявление авиокомпанията благодари на служителите, партньорите и пътниците си, които през толкова много години са били лоялни и предани. Стюардесата в последния полет Карола Фиц, която започна работа в Еър Берлин през 1994 г., когато компанията имаше само четири самолета Боинг 737, каза, че нейната работа е била най-хубавата в света.
"Мисля, че моите колеги са дълбоко разочаровани заради краха на такъв голям и успешен бизнес. През последните няколко седмици насърченията и симпатията на пътниците ни показаха, че Еър Берлин си остава страхотна авиокомпания", каза тя.
Компанията превозваше около 30 милиона пътници годишно. Луфтханза закупи по-голямата част от авоарите на Еър Берлин на стойност 210 млн. евро. Около 3000 служители на авиокомпанията ще бъдат прехвърлени към Юроуингс, нискотарифното подразделение на Луфтханза. Транзакцията ще позволи да се платят 150-те млн. евро заем от правителството, което държеше Еър Берлин на повърхността.
Еър Берлин обяви фалит през август след години на загуби и решение на най-големия й акционер Етихад да спре да я финансира. Компания съществуваше близо 4 десетилетия.
Същевременно нискотарифната авиокомпания ИйзиДжет обяви, че ще вземе на лизинг 25 от самолетите А320 на Еър Берлин за 40 млн. евро, предаде АФП. Освен това ИйзиДжет започва кампания за назначаване на 1000 от 8000-те служители на Еър Берлин.
С полетите, които вече изпълнява от летището на Берлин Шонефелд, ИйзиДжет ще се превърне в основна авиокомпания в Берлин.
Самолет А320, изпълняващ полет АВ 6210, потегли от Мюнхен и кацна на летище Тегел в германската столица. И на потегляне, и на кацане, екипажът развя знаме от прозореца на пилотската кабина с логото на авиокомпанията и думите "Казваме сбогом". В Берлин самолетът бе посрещнат от бивши служители на компанията, наземния персонал и любопитни запячи.
Guliver/Getty Images
В специално изявление авиокомпанията благодари на служителите, партньорите и пътниците си, които през толкова много години са били лоялни и предани. Стюардесата в последния полет Карола Фиц, която започна работа в Еър Берлин през 1994 г., когато компанията имаше само четири самолета Боинг 737, каза, че нейната работа е била най-хубавата в света.
"Мисля, че моите колеги са дълбоко разочаровани заради краха на такъв голям и успешен бизнес. През последните няколко седмици насърченията и симпатията на пътниците ни показаха, че Еър Берлин си остава страхотна авиокомпания", каза тя.
Guliver/Getty Images
Компанията превозваше около 30 милиона пътници годишно. Луфтханза закупи по-голямата част от авоарите на Еър Берлин на стойност 210 млн. евро. Около 3000 служители на авиокомпанията ще бъдат прехвърлени към Юроуингс, нискотарифното подразделение на Луфтханза. Транзакцията ще позволи да се платят 150-те млн. евро заем от правителството, което държеше Еър Берлин на повърхността.
Еър Берлин обяви фалит през август след години на загуби и решение на най-големия й акционер Етихад да спре да я финансира. Компания съществуваше близо 4 десетилетия.
Guliver/Getty Images
Същевременно нискотарифната авиокомпания ИйзиДжет обяви, че ще вземе на лизинг 25 от самолетите А320 на Еър Берлин за 40 млн. евро, предаде АФП. Освен това ИйзиДжет започва кампания за назначаване на 1000 от 8000-те служители на Еър Берлин.
С полетите, които вече изпълнява от летището на Берлин Шонефелд, ИйзиДжет ще се превърне в основна авиокомпания в Берлин.
Guliver/Getty Images