Американските митничари и граничари се опитват да възпрат износа на крадени автомобили от страната, отбелязва VOA/Voice of America. 

“Около 90-95% от тези превозни средства се експортират за Западна Африка”, казва Адам Ротман от граничната служба в Балтимор, щата Мериленд. 

Според Алекс Пикеро, професор по криминология, някои джамбази продават крадените автомобили и части на местни “черни” тържища, докато други ги изнасят за пазари в Азия, Близкия изток и Африка

Пристанището в Балтимор използва внушителни по големина рентгенови апарати, които сканират всеки контейнер, преди да бъде натоварен. 

Схемата, която крадците следват, е проста: те наемат превозните средства за 30 дни, “пренабиват” номерата на рамите им (бел. ред. - слагат фалшиви такива) и ги товарят на контейнери.  

Често автомобилите са по средата на океана, когато полицията получи сигнал, че те са откраднати. 

Въпреки че някои Африкански държави работят с Интерпол, според Пикеро това не е гаранция, че собствениците ще получат имуществото си обратно. “Затова проверките по пристанищата в САЩ са толкова важни”, подчертава той. 

Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня.

 

VOA/Voice of America