Започва реалното тестване на тол системата

Тя трябва да заработи до март 2020 година

тол система
тол система / БГНЕС
Тя трябва да заработи до март 2020 година
Започва реалното тестване на тол системата. Тя трябва да заработи до март 2020 година, както предвижда законът, но вече могат да се правят проверки. Първоначално ще се тества системата за маршрутните карти, които реално заместват електронните винетки при тировете. Новите пътни такси ще важат за големи камиони над 12 т.

Системата тръгва с тестови тарифи между 18 и 25 ст. за километър, а към момента ще обхваща тестово около 6000 километра инфраструктура. Тези цифри обаче може да се променят до реалното пускане на системата. Според закона това трябва да се случи до 1 март 2020 година. Олег Асенов, член на управителния съвет на АПИ направи и сметка колко ще струва пътят на камион от от София до Бургас. По неговите думи, при комбинирано пътуване 368 км ще излязат 73 лева. Така според него всеки може да си изчисли какви ще са средните стойности за това таксуване.

АПИ регистрира четвърти доставчик на толуслуги
 
Първоначално ще се тестват т.нар Маршрутни карти, които заместват електронната винетка. В последствие ще се направи проба на работата и с бордовите устройства.

"Правили сме анализ по тази тарифа - около 600 млн. от тол, 220 млн. от винетки. Това смятаме при тези тестови нива на тарифата. Не търсим някакви милиарди, а търсим консенсуса, защото пътната инфраструктура иска финансиране. По-добре да имаме премерено финансиране, което да се увеличава във времето, отколкото да си поставяме невъзможни цели", заяви още Асенов.

От вторник в страната ще работят четири демонстрационни центрове, където транспортните фирми да се запознаят как работи системата. Васил Пиронков не се притеснява от сложността.

Отпускат 90 млн. лева допълнително заради тол системата

"За нас превозвачите е ясно, че трябва да увеличим административния си персонал, в зависимост от превозните средства, с които разполагаме, за да видим дали ще бъдат един, двама или трима човека, които да работят допълнително", констатира Пиронков.

Агенция "Пътна инфраструктура" официално прие системата от австрийската фирма изпълнител. Има обаче още работа – по 95 съществуващи рамки. На тези рамки трябва да има разположени лазери, които да следят трафика, както и камери, които да снимат номерата. Чрез тях се прави проверка дали винетката е платена.