Варненският квартал Аспарухово след наводнението през 2014-а
Варненският квартал Аспарухово след наводнението през 2014-а / netinfo
Националната кампания "Заедно в бедствието", която набра средства за подпомагане на хората, пострадали от наводненията у нас през 2014-та година, е най-успешната дарителска кампания в историята на платформата DMS. Това отчетоха от Българския дарителски форум и организацията BCause, по повод 10 години от въвеждането на единния дарителски номер в България.
 
Българинът крие добро сърце: Готов да помага на непознати, макар и не с пари

От 2007-ма година досега чрез платформата са изпратени близо 7.5 милиона есемеса и са дарени над 7 милиона лева. Положителна тенденция е увеличаването на броя хора, които даряват всеки месец по 2 или 5 лева за избрана от тях кауза.
 
След 3 години разкриха причините за потопа в „Аспарухово” (ВИДЕО)

Над 1.2 млн. лева са събраните средства в кампанията, започнала след наводнението в Аспарухово, и продължила в подкрепа на пострадалите от наводненията в Добрич, Дряново, Велико Търново, Мизия и Своге.
 
Освен парите, дарени чрез есемес или по банков път, са събрани и предметни дарения за над 70 000 лева. Това е една от над 700 кампании, организирани чрез платформата DMS, която навършва 10 години.
 
И днес хората продължават да имат доверие, че дарените по този начин пари, се изразходват по предназначение, защото има гаранция, обясни Красимира Величкова от Българския дарителски форум.  
 
Дарителството в България се развива и върви в правилната посока

За всяка от кампаниите се изисква и отчет на определен период от време
. Платформата дава възможност за онлайн дарение, както и за даряване на месечна сума. Така дарителите чрез абонамент от 2 лева вече са 10 000 души, а сумата от 5 лева се дарява от около 500 души. От двете организации споделиха мечтата си за развитието на системата - да няма повече кампании за лечение на хора.