На 15 ноември започват коледните пости. Повечето от нас бързо изключват местните продукти и остават единствено с въглехидратите, пише каналът "Баба знае" във vbox7. Ето и как да се храним по време на пости, за да бъдат те максимално здравословни за нашия организъм:

Недостиг на белтъчини

След като спрем местните продукти ние ограничаваме и приема на белтъчини. Затова е добре да си набавяме такива от растителен вид, които се съдържат в боба, лещата, граха, нахута, соята, и баклата.

боб
iStock/Getty Images

Недостиг на калций

Недостигът на калций може да се запълни с консумация на пълнозърнест хляб, зеленолистни зеленчуци, ядки, сушени плодове и алтернативни млека – бадемово, кокосово, оризово и овесено.

хляб
iStock/Getty Images

Прием на достатъчно течности

Изключително важно е по време на постите да пиете достатъчно вода, като можете да прибавите и чайове, които ще ви донесат допълнителни витамини.

Не преяждайте

По време на постите е добре да се храните много по-често, но с малки порции. Внимавайте с количеството ядки, семки, растителни масла, сушени плодове и плодове, тъй като могат да влошат нормалната работа на храносмилателната система.

Не пропускайте да добавите и...

Ежедневната консумация на зеленчуци и плодове ще ви доставят необходими витамини и желязо. Минерали и витамини от група В има в много пълнозърнести храни. Следете по време на постите да се храните балансирано и пълноценно.

зеленчуци
iStock/Getty Images