Жените купуват дизайнерски чанти и скъпи аксесоари, за да спрат конкурентка в любовта, която иска да им открадне мъжа, установи американско изследване.
След поредица от експерименти със стотици омъжени и неомъжени жени изследователите установили, че колкото по-застрашена се чувства една жена от конкурентка, толкова повече харчи за аксесоари. Професорът по психология Владас Гришкевичус, който осъществил проучването, заяви, че то обяснява защо средностатистическата жена си купува по три чанти на година.
"Жените на различна възраст и с различен семеен статус смятат, че жена с дизайнерски дрехи и аксесоари има по-отдаден партньор. Те също така спонтанно заключават, че партньорът е допринесъл финансово за тези луксозни вещи. Подобна информация е особено ценна, когато връзката е застрашена от друга жена", допълни изследователят, цитиран от БГНЕС.
Асистентката на професора Яцзин Ван смята, че усещането за застрашена връзка автоматично кара жените да искат да покажат аксесоари на Гучи, Шанел и Фенди. Според нея дизайнерската чанта и скъпите обувки действат като щит. "По същество чантите Фенди отблъскват конкурентките в любовта, а демонстрирането на дизайнерски продукти означава "Долу ръцете", допълва Яцзин.
"Докато мъжете често показват луксозни стоки на противоположния пол, дамите се стремят да демонстрират скъпи вещи на представителките на техния пол. Може би за мениджърите в луксозната индустрия ще е интересно да разберат, че жените са първичната публика на потреблението на луксозни стоки от други жени", отбелязват американските изследователи от университета в Минесота.
Предишни изследвания установиха, че луксозните стоки правят дамите щастливи и са сигнал за статус и вкус.