В оживен нюзрум в Найроби журналистите от Tuco, дигитална медийна група, променят начина, по който се съобщават новините, отбелязва VOA/Voice of America.
Основана през 2015 г., Tuco вече достига до над 30 млн. потребители месечно, изпреварвайки традиционните медии със своята бързина и ефективност.
Медийната среда в Кения се променя бързо, като 89% от новините вече се консумират онлайн. Социалните мрежи също играят ключова роля - 77% от кенийците разчитат на тях за актуална информация.
“Проверяваме всички факти, за да сме сигурни, че всяка новина е достоверна”, споделя Руби Оримба, ПР мениджър на медийната група.
Медийният съвет на Кения предупреждава, че много дигитални платформи се появяват без ясна собственост, което усложнява надзора.
“Журналистите вече могат да създават, редактират и публикуват материали с помощта на смартфон и AI”, отбелязва Муки Мбиндьо от African Digital Media Group.
Експертите смятат, че бъдещето на кенийските медии е в комбинирането на традиционните журналистически стандарти с иновативните дигитални технологии, което ще осигури скорост и точност в новинарското отразяване.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня.