Специалисти представиха "единствената оцеляла скулптура от Леонардо да Винчи" на изложба във Флоренция, съобщи в. "Гаридън".
Винаги се е говорело, че Леонардо е ваял скулптури, дори и гигантски кон, но запазена негова триизмерна художествена творба досега не беше идентифицирана.
Изследване на първия пейзаж на Леонардо да Винчи разкрива нови тайни (СНИМКА)
"Мадоната със смеещото се дете" е единственото изключение, твърдят кураторите на изложбата "Верокио: Учителят на Леонардо" в Палацо Строци. Табелката с името на създателя й е недвусмислена: Леонардо да Винчи. Твърди се, че той я е създал през 1472 г., когато е бил на 19 или на 20 години и се е учил при флорентинския скулптор и художник Андреа дел Верокио.
Това е много интересно за Великобритания, защото скулптурата принадлежеше на музея "Виктория и Албърт", но тогава се смяташе, че тя е от Антонио Роселино. Това твърдеше покойният директор на Британския музей Джон Поуп-Хенеси и специалистите бяха подведени от авторитета му.
Усмивката на Мона Лиза грейна в Берлин
Автентицирането и приписването на скулптурата на Леонардо сега се ръководи от Франческо Кальоти, преподавател в университета на Неапол. Той е добре известен сред специалистите по Ренесанса с ненадминатите си познания по скулптурата през 15-и век.
Хората от Викторианската епоха също са виждали, че съкровището в музея "Виктория и Албърт" прилича на творба на Леонардо. Мадоната гледа детето в скута си, усмихната загадъчно, както е характерно за творчеството на гения. Най-известния пример на тази усмивка е "Мона Лиза".
Британската библиотека ще изложи тетрадките на Леонардо
Авторитетният Поуп-Хенеси просто заявява, че 50-сантиметровата скулптура от червена глина е на Роселино, и точка. Доказателства за това не предоставя, твърди Кальоти.
На представянето до Кальоти седеше Кармен Бамбах - уважаваната специалистка по творчеството на Леонардо от нюйоркския музей "Метрополитън".
Колко струват едни от най-скъпите картини в света? (ВИДЕО)
Те привлякоха вниманието върху два детайла. Първият - обемните и сложни дипли на полата на Мадоната приличат на начина, по който Леонардо рисува драперии през този период. Вторият е лицето на бебето Христос и естествената му поза. Детето е като живо. Това реалистично представяне на поведението на малките деца се вижда в рисунките на Леонардо. Освен това да нарисуваш смеещ се Христос през 15-и век, е не само новаторско, но и на практика богохулно.
В своите записки Леонардо си спомня, че е имал неприятности, когато като младеж е изобразил Христос като дете. Възможно ли е това да е въпросното произведение? Музеят "Виктория и Албърт" реагира предпазливо с думите: "Потенциално авторство на Леонардо да Винчи е предложено за първи път през 1899 г., така че проф. Кальоти отново подема темата".
За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук
Винаги се е говорело, че Леонардо е ваял скулптури, дори и гигантски кон, но запазена негова триизмерна художествена творба досега не беше идентифицирана.
Изследване на първия пейзаж на Леонардо да Винчи разкрива нови тайни (СНИМКА)
Italian scholars unveil Leonardo da Vinci’s ‘only surviving sculpture’. https://t.co/3fuy9by7Fr pic.twitter.com/7XXaKPst2q
— CARAA (@CARAA_Center) March 9, 2019
"Мадоната със смеещото се дете" е единственото изключение, твърдят кураторите на изложбата "Верокио: Учителят на Леонардо" в Палацо Строци. Табелката с името на създателя й е недвусмислена: Леонардо да Винчи. Твърди се, че той я е създал през 1472 г., когато е бил на 19 или на 20 години и се е учил при флорентинския скулптор и художник Андреа дел Верокио.
Това е много интересно за Великобритания, защото скулптурата принадлежеше на музея "Виктория и Албърт", но тогава се смяташе, че тя е от Антонио Роселино. Това твърдеше покойният директор на Британския музей Джон Поуп-Хенеси и специалистите бяха подведени от авторитета му.
Усмивката на Мона Лиза грейна в Берлин
Автентицирането и приписването на скулптурата на Леонардо сега се ръководи от Франческо Кальоти, преподавател в университета на Неапол. Той е добре известен сред специалистите по Ренесанса с ненадминатите си познания по скулптурата през 15-и век.
Хората от Викторианската епоха също са виждали, че съкровището в музея "Виктория и Албърт" прилича на творба на Леонардо. Мадоната гледа детето в скута си, усмихната загадъчно, както е характерно за творчеството на гения. Най-известния пример на тази усмивка е "Мона Лиза".
Британската библиотека ще изложи тетрадките на Леонардо
Italian scholars unveil Leonardo da Vinci's 'only surviving sculpture' - Experts say crucial details prove that @V_and_A’s Virgin with the Laughing Child is the master’s work. https://t.co/TvvWIToDUz pic.twitter.com/JutTXPYkc1
— TaffettaCrafts (@TaffettaCrafts) March 9, 2019
Авторитетният Поуп-Хенеси просто заявява, че 50-сантиметровата скулптура от червена глина е на Роселино, и точка. Доказателства за това не предоставя, твърди Кальоти.
На представянето до Кальоти седеше Кармен Бамбах - уважаваната специалистка по творчеството на Леонардо от нюйоркския музей "Метрополитън".
Колко струват едни от най-скъпите картини в света? (ВИДЕО)
Те привлякоха вниманието върху два детайла. Първият - обемните и сложни дипли на полата на Мадоната приличат на начина, по който Леонардо рисува драперии през този период. Вторият е лицето на бебето Христос и естествената му поза. Детето е като живо. Това реалистично представяне на поведението на малките деца се вижда в рисунките на Леонардо. Освен това да нарисуваш смеещ се Христос през 15-и век, е не само новаторско, но и на практика богохулно.
В своите записки Леонардо си спомня, че е имал неприятности, когато като младеж е изобразил Христос като дете. Възможно ли е това да е въпросното произведение? Музеят "Виктория и Албърт" реагира предпазливо с думите: "Потенциално авторство на Леонардо да Винчи е предложено за първи път през 1899 г., така че проф. Кальоти отново подема темата".
За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук