Откриха доказателства за канибализъм сред неандерталците
Откриха доказателства за канибализъм сред неандерталците / ThinkStock/Getty Images

Открити в Белгия кости от неандерталци носят следи от преднамерено рязане и чупене, които свидетелстват, че тези прародители на човека са били канибали, съобщи ЮПИ.

Костите са намерени в пещерите Гойе, близо до Намюр, и са първото доказателство за канибализъм сред неандерталци северно от Алпите.

Учени от университета в Тюбинген, Германия, намерили 99 кости и костни фрагмента, които датират отпреди 40 500 - 45 500 години. По някои кости има следи от одиране на кожа, срязване, както и от изваждане на костен мозък.

Свързано ли е храненето на неандерталците с изчезването им

"Тези индикации навеждат на мисълта, че неандерталците са прибягвали до канибализъм - заяви проф. Ерве Бошренс от университета. „Намерените в Гойе много фосили от коне и северни елени са преминали същата "обработка"."

Освен че носят следи от касапски методи, някои неандерталски кости са обработени, така че да се използват като сечива.

От останките са взети и анализирани ДНК проби. Така количеството генетични данни за късни неандерталци нараснало два пъти. Анализът им показал, че неандерталците са имали ограничено генетично многообразие и тесни взаимоотношения преди да изчезнат от лицето на планетата преди около 30 000 години.

Менюто на неандерталците - 80% месо и 20% растителна храна

Нито една друга група европейски неандерталци в района не е показала признаци за канибализъм, докато при някои техни общности имало признаци за погребване на мъртвите.

"Големите различия в поведението от една страна и тясната генетична връзка между късните европейски неандерталци, от друга, пораждат много въпроси за социалния живот на отделните групи", отбеляза Бошренс

Резултатите от изследването са публикувани в Scientific Reports.