/ ThinkStock/Getty Images
Учени откриха динозавър, чиято външност била чудат микс от черти на гъска, крокодил, щраус и лебед, предадоха Асошиейтед прес и Ройтерс.

Halszkaraptor escuilliei живеел преди 75 милиона години в реки и езера в Монголия. Той е бил висок 46 сантиметра, ходел изправен на два крака, подобно на щраус, но прекарвал доста време във водата, като използвал дългия си като на лебед врат да улавя дребни рибки, насекоми, мекотели и ракообразни. Имал клюн като на патица и крокодилски зъби, както и нокти на хищник.

Пернат динозавър „бандит“ очарова научната общност (СНИМКИ)

"Той съчетава характеристики от различни групи динозаври в странен микс. Прилича на кръстоска между велосираптор и гъска", каза ръководителят на проучването Андреа Кау, палеонтолог от Геоложкия музей в Болоня.

Фосил, намерен в България, доказва, че динозаврите са обитавали Балканите

Изследователите мислят, че Halszkaraptor, който е предшественик на птиците, бил покрит с пера. Но перата рядко се запазват във фосилизираните останки и в случая не са открити. В сравнение с птиците, предните крайници на динозавъра били относително малки и не служели за криле, според палеонтолога Филип Къри от университета на Албърта, Канада. Вероятно животното ги е използвало за маневриране във водата.
Колко време е нужно на едно динозавърче, за да се излюпи?

Останките от скелета на новооткрития динозавър са сравнително добре запазени. Те били открити в южната част на Монголия.

Изследванията бяха публикувани в сп. "Нейчър".

За още любопитни новини харесайте страницата ни във Facebook