Bloody Mary е основен елемент от брънч менютата, откакто има брънч менюта. Но нова вълна в баровете от Ню Йорк до Хонконг се опитва да разнообрази коктейлните си листи, като включва пикантни напитки, вдъхновени от всичко - от салатата Waldorf до печеното пиле.

Дали включването на коктейл с вкус на салата с тайландско говеждо в бар листа е просто начин да бъдеш провокативен и да се откроиш от останалите? Или има истински интерес към този вид напитки?

Маргарет Еби, заместник-редактор по храните във Philadelphia Inquirer, смята, че повишеният интерес към солените коктейли е пряко свързан с нарастващата популярност на моктейлите.

"Обратната връзка е, че всяка безалкохолна стандартна напитка, която получавате, е наистина сладка", казва Еби, която шеговито нарича някои солени коктейли "алкохолни супи".

Тя изтъква, че много основни съставки на коктейлите, като плодови сокове и обикновени сиропи, обикновено имат сладък вкус, компенсиран от алкохола. Но когато махнете от там водката или уискито, сладостта изпъква много повече.

От плажа до бара: Най-освежаващите коктейли за лятото

И тъй като глобалните колебания в цените на хранителните продукти правят някои съставки по-скъпи или трудни за намиране, Еби смята, че е добра практика собствениците на ресторанти и барове да проявяват въображение със солените коктейли. При пикантните коктейли, казва тя, "можете да използвате много повече продукти от супермаркета, отколкото преди".

Bloody Mary е може би най-известният солен коктейл, но доматите са интерпретирани по съвсем различен начин, за да се създаде напитката Tomatini. Тя е създадена за средиземноморската ресторантска група LPM като начин да се включат две основни съставки - домати и оцет - в една алкохолна напитка.

Вече популярният коктейл съдържа водка Ketel One, бял балсамов оцет, черен пипер и сок от чери домати. На ръба на чашата, където по-често сме свикнали да забелязваме череша мараскино или резенче лимон, има малък, идеално кръгъл чери домат.
БГНЕС