Как да се храним по-здравословно, но без да се стараем много?

Оказва се, че хората най-често преяждат не защото са гладни или храната им е толкова вкусна, а по чисто психологически причини. Това твърди професор Брайън Уансинк от Университета Корнел в САЩ, който е автор на книгата "Безумното хранене: Защо ядем повече, отколкото ни се струва".

Как да се храним по-здравословно, без дори да се стараем много?

Ключът е да подредим кухнята си така, че здравословното хранене да стане част от интериора.

Вижте няколко дребни трика да ядете по-здравословно, без да се стараете

Пазете рафтовете и повърхностите в кухнята чисти - без излишна храна и натрупани вещи.

За стройна фигура седете до прозореца в ресторанта

Ако плотовете и масите са претъпкани, подсъзнателно смятате, че светът е извън контрол и няма нужда вие пък да се подчинявате на някакъв контрол и да се храните свястно.

Всичко трябва да е прибрано. С изключение на плодовете.

Винаги дръжте купа с пресни плодове на видимо място в кухнята или трапезарията.

Боб, грах, леща и нахут за здраве и стройна фигура

И вода. Винаги вода, на добро място, близо до очите ви.

Сладките изкушения - вътре в шкафовете

Десет храни с магически сили

Инвестирайте в разноцветна посуда.

Според изследването на проф. Уансинк, хората си слагат 18% по-малко храна в чинии, чийто цвят контрастира с цвета на самата храна.

По-малките чинии много помагат за по-доброто менажиране на порциите. Поради много прост факт - едно и също количество храна изглежда повече в по-малка чиния, и по-малко - в по-голяма.

Уансинк е открил, че хората ядат 18 до 20% по-малко храна, когато сервират и отстранят съда с храна някъде далеч от себе си. Наличието на храна точно пред очите ни ни кара да се тъпчем.

Никога не яжте докато сте пред компютъра, телевизора или на телефона. Яденето пред екрана ни кара да преяждаме, без изобщо да се усетим.

Когато ядем на масатата, съзнанието ни е склонно да приеме, че щом приключим с храненето, нямаме нужда от още допълнително подхапване.