Ръкописът помага на децата да учат повече и да помнят по-добре, установиха учени, цитирани от електронното издание "МедикълЕкспрес".
В същото време училищата се дигитализирит все повече и европейско проучване показа, че норвежките деца прекарват най-дълго време онлайн в сравнение с деца от 19 страни от ЕС.
Според проф. Одри ван дер Меер от Норвежкия университет за наука и технологии са необходими национални стандарти, които да гарантират, че децата получават поне минимално обучение по ръкопис.
"Когато си правите списък за пазаруване и го напишете на ръка, запомняте съдържанието по-добре", казва проф. Ван дер Меер.
Тя и колегите й са проучвали темата два пъти - през 2017 г. и през 2020 г. През 2017 г. тя е изследвала мозъчната активност на 20 студенти. През тази година са изследвани дванадесет младежи и дванадесет деца. За пръв път в подобно изследване участват деца. И при двете изследвания е приложена електроенцефалография с над 250 електрода. Всеки от участниците е изследван в продължение на 45 минути.
Резултатите, публикувани в изданието "Фронтиърс ъв Сайколъджи", показват, че мозъците и на младежите, и на децата, са много по-активни, когато пишат на ръка, отколкото ако използват клавиатура.
"Използването на лист и химикал дава на мозъка повече "инструменти" за закрепване на спомените. Писането на ръка създава много повече активност в сензомоторните части на мозъка. Много чувства се задействат при притискането на химикала към листа - да виждаш буквите, които изписваш и да чуваш звука от движението на химикала върху хартията. Тези възприятия създават контакт между различните части на мозъка и го предразполагат към учене. Едновременно учим и помним по-добре", казва Ван дер Меер.
В същото време училищата се дигитализирит все повече и европейско проучване показа, че норвежките деца прекарват най-дълго време онлайн в сравнение с деца от 19 страни от ЕС.
Според проф. Одри ван дер Меер от Норвежкия университет за наука и технологии са необходими национални стандарти, които да гарантират, че децата получават поне минимално обучение по ръкопис.
"Когато си правите списък за пазаруване и го напишете на ръка, запомняте съдържанието по-добре", казва проф. Ван дер Меер.
Тя и колегите й са проучвали темата два пъти - през 2017 г. и през 2020 г. През 2017 г. тя е изследвала мозъчната активност на 20 студенти. През тази година са изследвани дванадесет младежи и дванадесет деца. За пръв път в подобно изследване участват деца. И при двете изследвания е приложена електроенцефалография с над 250 електрода. Всеки от участниците е изследван в продължение на 45 минути.
Резултатите, публикувани в изданието "Фронтиърс ъв Сайколъджи", показват, че мозъците и на младежите, и на децата, са много по-активни, когато пишат на ръка, отколкото ако използват клавиатура.
"Използването на лист и химикал дава на мозъка повече "инструменти" за закрепване на спомените. Писането на ръка създава много повече активност в сензомоторните части на мозъка. Много чувства се задействат при притискането на химикала към листа - да виждаш буквите, които изписваш и да чуваш звука от движението на химикала върху хартията. Тези възприятия създават контакт между различните части на мозъка и го предразполагат към учене. Едновременно учим и помним по-добре", казва Ван дер Меер.