/ dariknews.archive
"Български пощи“ напомнят, че се разпращат фалшиви електронни и SMS съобщения от името и/или с логото на дружеството.

От началото на месец юли 2023 г. преобладават SMS съобщенията. В тях клиентът се уведомява, че има пратка, като понякога се посочва и произволен номер. Изисква се да се заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател и др. Във всички фалшиви имейли се настоява получателят да предостави данни от банкова карта или копие на документ за самоличност, снимка и др. Съобщенията се изпращат на английски или български език, посочват в съобщенията.

В някои от случаите, като подател на SMS–те и имейлите, се копира името на "Български пощи“ и електронния информационен адрес на дружеството  info@bgpost.bg.

"Български пощи“ отново обръщат внимание, че не изпращат тези съобщения, не изискват по имейл info@bgpost.bg или SMS заплащане on-line на такси за доставка или освобождаване от митница на пратки и по никакви поводи не изискват лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката.

Дължимите суми и държавни вземания към дружеството се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката. Документ за самоличност се предоставя на място в пощенските станции при извършване на услугите.