/ iStock/Getty Images
Ръст на жалбите срещу авиопревозвачите, отчитат контролните органи. За последните пет години те са нараснали двойно – от 200 през 2014 г. до близо 400 през последната година, съобщи NOVA.

Най-често до проблем се стига заради отменени или закъснели полети, забавен, загубен или повреден багаж и отказан достъп на борда. При последния случай, буквално от преди дни, на 25-има българи бе отказан достъп до самолета за полет от Франкфурт до София.

Стотици пътници останаха блокирани на Летище София

Какви са правата ни, ако ни откажат достъп до борда? Според европейските правила превозвачът трябва да компенсира пътниците, само ако отказът за достъп е по негова вина. Обезщетения могат да се търсят по съдебен път - чрез завеждане на граждански иск срещу наземния оператор. Той трябва да отговори на жалбата в срок до два месеца.

Преди да стигнат до съд потърпевшите могат да потърсят правата си и чрез европейската процедура за искове с малък материален интерес. При нея дистанционно можем да искаме обезщетение за щети до 5000 евро.

Пътници чакаха 11 часа закъснял полет на Летище София

От превозвача потърпевшите могат да претендират да им върне парите за летищни такси като пуснат мейл до сайта на авиокомпанията. Вместо да купуват нов билет, при закъснение за полет, пътниците могат да платят само глоба към превозвача. И с нея да се качат на нов полет.
nova.bg