94488
Проверяват как администрацията работи на гише
След свидетелството за съдимост отпада и документът за сключен граждански брак на хартия. До края на годината поне 8 от удостоверения на хартия ще отпаднат, увери вицепремиерът Томислав Дончев след днешното заседание на Министерския съвет. Започват и проверки как администрацията обслужва на гише.
Държавата "очовечава" административни услуги, отпадат хартиени удостоверения
Министерският съвет предлага промени в близо 50 закона, за да отпаднат до 12 удостоверения на хартия. До края на годината ще започне цялостна дигитализация на административните документи и удостоверения. Така документи като свидетелство за граждански брак на хартия ще останат в историята.
В момента това е възможно да се случи за родените след 1984 г., тъй като в последните 17 години тази информация се съхранява и дигитално. За останалите обаче процесът предстои. Колко точно ще струва дигитализацията не може да се каже, но за страница А4 цената е около 3-4 стотинки.
Административната реформа няма да доведе до оскъпяване на услугите
Не е ясно и с колко служители ще трябва да се намали администрацията, тъй като двата режима първоначално ще се движат паралелно. От кабинета уверяват, че освен по-малко услугите трябва и да са по-качествени. Затова Инспекторатите към различните министерства започват проверки как се работи на гише, обясни Томислав Дончев.
Премиерът размаха пръст за борбата с бюрокрацията (ВИДЕО)
"Оказва се, че в голяма част от администрациите има т. нар. "приемно време за граждани"-администрацията работи 8 часа, но гражданинът може да получи услуга в рамките на половин час, което е безобразие. Друг случай-излишна двутактовост на дадената услуга-искате документ, като единият ден трябва да отидете и да го заявите, а на другия да го получите. Това се случва при условие, че издаването отнема около 5 минути", коментира вицепремиерът.
Администрацията няма да иска представяне на 12 удостоверения на хартия от септември
Резултатите от проверките трябва да са готови до септември. За да се дигитализират 12 –те хартиени услуги ще бъдат необходими промени в 49 закона и 70 нормативни акта и те трябва да станат факт до края на тази година, каза още Томислав Дончев.
Държавата "очовечава" административни услуги, отпадат хартиени удостоверения
Министерският съвет предлага промени в близо 50 закона, за да отпаднат до 12 удостоверения на хартия. До края на годината ще започне цялостна дигитализация на административните документи и удостоверения. Така документи като свидетелство за граждански брак на хартия ще останат в историята.
В момента това е възможно да се случи за родените след 1984 г., тъй като в последните 17 години тази информация се съхранява и дигитално. За останалите обаче процесът предстои. Колко точно ще струва дигитализацията не може да се каже, но за страница А4 цената е около 3-4 стотинки.
Административната реформа няма да доведе до оскъпяване на услугите
Не е ясно и с колко служители ще трябва да се намали администрацията, тъй като двата режима първоначално ще се движат паралелно. От кабинета уверяват, че освен по-малко услугите трябва и да са по-качествени. Затова Инспекторатите към различните министерства започват проверки как се работи на гише, обясни Томислав Дончев.
Премиерът размаха пръст за борбата с бюрокрацията (ВИДЕО)
"Оказва се, че в голяма част от администрациите има т. нар. "приемно време за граждани"-администрацията работи 8 часа, но гражданинът може да получи услуга в рамките на половин час, което е безобразие. Друг случай-излишна двутактовост на дадената услуга-искате документ, като единият ден трябва да отидете и да го заявите, а на другия да го получите. Това се случва при условие, че издаването отнема около 5 минути", коментира вицепремиерът.
Администрацията няма да иска представяне на 12 удостоверения на хартия от септември
Резултатите от проверките трябва да са готови до септември. За да се дигитализират 12 –те хартиени услуги ще бъдат необходими промени в 49 закона и 70 нормативни акта и те трябва да станат факт до края на тази година, каза още Томислав Дончев.