От 2013 г. ще имаме електронни лични карти. Това съобщи заместник-транспортният министър Валери Борисов по време на официалното представяне на резултатите по оперативна програма „Административен капацитет”. Борисов представи транспортното министерство като един от бенефициентите по програмата, тъй като по думите му то управлява около 30 млн. от парите, предназначени за проекти, свързани с електронното управление.
Борисов посочи като един от най-важните проекта за „Развитие на административното обслужване по електронен път.” Целта е всяка администрация да може да получава определени данни по електронен и автоматичен път от търговския регистър.
„Ние вярваме, че най-накрая ще успеем да реализираме принципа за еднократно събиране на информация, било от гражданите, било от бизнеса, и многократното й използване. И ще сложим началото на края на изискването на много еднотипни документи”, коментира той.
Борисов обясни, че в рамките на този проект ще бъдат разработени и 50 електронни услуги за общинска администрация, а също така ще бъде осъвременен и порталът на електронното управление в България.
По думите му ползата за потребителите, ще е, че този проект ще им спести „времето, за което те получават обслужване от администрацията, разходите за общуване, нервите, стоенето по опашки”. „От страна на администрацията със средствата на електронното управление аз вярвам, че тя ще стане една прозрачна администрация, корупционния риск значително ще бъде снижен. По този начин ние ще превърнем българската администрация в една модерна такава”, обясни още Борисов.
Проектът е на стойност 18 млн. лева и е един от най-големите в историята на оперативната програма, категоричен бе той.