Министерството на отбраната (МО) обяви обществена поръчка за ремонт на шест двигателя за самолети МиГ-29. Това показва справка на БТА в регистъра за обществени поръчки. Поръчката е публикувана днес, а крайният срок за подаване на документи за участие е 3 май. Прогнозната стойност на обществената поръчка е 19,2 млн. лв. с ДДС.
Предметът на обществената поръчка включва извършване на основен/капитално-възстановителен ремонт на шест двигателя за самолети МиГ-29 за възстановяване на техния междуремонтен ресурс и междуремонтен срок на служба. Срокът за изпълнение на ремонтните дейности на всеки един двигател не трябва да бъде по-голям от девет месеца.
В средата на март МО обяви обществена поръчка за доставка на шест ремонтирани двигателя за МиГ-29. Преди дни България получи първия самолетен двигател за българските изтребители МиГ-29 от Полша. Предстои сключване на договор за втори двигател.
Още през януари служебният министър на отбраната Димитър Стоянов съобщи, че два двигателя за МиГ-29 ще пристигнат от Полша.
През февруари Стоянов посочи, че със сигурност до края на годината охраната на българското въздушно пространство ще бъде осъществявана с изтребителите МиГ-29, но вероятността България да спре да носи бойно дежурство е голяма. В края на март президентът Румен Радев каза, че има само две оферти за заместваща платформа на изтребителите МиГ-29, но цената няма да се хареса на народните представители.
Изтребителите МиГ-29 могат да летят още доста време в зависимост от това дали ги поддържаме, каза през февруари в интервю за БТА командирът на авиобаза Граф Игнатиево бригаден генерал Николай Русев. „Ако имаме възможност да ги поддържаме – изтребителите ще летят. Ако се окаже, че не можем да доставим необходимите резервни части, което напоследък е факт – ще спрат скоро.
Много е важно дали ще съумеем да доставим резервни части. Самолетите имат ресурс, но събитията през последната година показаха, че поддръжката ще става все по-трудна“, обясни той. Командирът добави, че МиГ-29 могат да продължат да бъдат използвани до 2029 – 2030 г., ако има резервни части за тях.
Предметът на обществената поръчка включва извършване на основен/капитално-възстановителен ремонт на шест двигателя за самолети МиГ-29 за възстановяване на техния междуремонтен ресурс и междуремонтен срок на служба. Срокът за изпълнение на ремонтните дейности на всеки един двигател не трябва да бъде по-голям от девет месеца.
В средата на март МО обяви обществена поръчка за доставка на шест ремонтирани двигателя за МиГ-29. Преди дни България получи първия самолетен двигател за българските изтребители МиГ-29 от Полша. Предстои сключване на договор за втори двигател.
Още през януари служебният министър на отбраната Димитър Стоянов съобщи, че два двигателя за МиГ-29 ще пристигнат от Полша.
През февруари Стоянов посочи, че със сигурност до края на годината охраната на българското въздушно пространство ще бъде осъществявана с изтребителите МиГ-29, но вероятността България да спре да носи бойно дежурство е голяма. В края на март президентът Румен Радев каза, че има само две оферти за заместваща платформа на изтребителите МиГ-29, но цената няма да се хареса на народните представители.
Изтребителите МиГ-29 могат да летят още доста време в зависимост от това дали ги поддържаме, каза през февруари в интервю за БТА командирът на авиобаза Граф Игнатиево бригаден генерал Николай Русев. „Ако имаме възможност да ги поддържаме – изтребителите ще летят. Ако се окаже, че не можем да доставим необходимите резервни части, което напоследък е факт – ще спрат скоро.
Много е важно дали ще съумеем да доставим резервни части. Самолетите имат ресурс, но събитията през последната година показаха, че поддръжката ще става все по-трудна“, обясни той. Командирът добави, че МиГ-29 могат да продължат да бъдат използвани до 2029 – 2030 г., ако има резервни части за тях.