Българите най-често си търсят правата при покупка на стоки от ЕС. Това обобщи за Дарик директорът на Европейския потребителски център в България Игнат Арсенов.
Гражданите все повече свикват със своите права, но за какво да внимаваме при покупки на стоки от страните в ЕС или при резервация на самолетни билети и хотели?
"Трябва да знаем, че когато купуваме самолетен билет или почивка, ние няма да можем да се откажем след това безплатно. Още по време на резервацията трябва да видим цената дали ни устройва, дали не сме объркали мястото, на което ще ходим или датите", съветва Арсенов.
Важно за потребителите е при онлайн резервациите да проверяват стриктно дали са посочили правилен имейл адрес. "Трябва много внимателно да въвеждаме данните си, а когато плащаме да внимаваме дали сайтът е сигурен", посочва още той.
Независимо по какъв начин пътуваме имаме определени права. Основните проблеми, които се срещат при пазаруването онлайн са: недоставени стоки, дефектни такива или невърнати пари. "Най-честите оплакване при пазаруване онлайн са свързани със забавяне или никаква доставка на стоката. Някои от жалбите са свързани и с правата ни по време на пътуване, най-вече с въздушен транспорт, но зачестяват и случаите с автобусен транспорт", твърди Игнат Арсенов.
Директорът на Европейския потребителски център в България обясни и какви са правата ни: "Имаме 2 години гаранция на всички стоки. Имаме право на 14-дневен срок да завърнем всяка една стока, закупена по интернет, с много малки изключения".
Гражданите все повече свикват със своите права, но за какво да внимаваме при покупки на стоки от страните в ЕС или при резервация на самолетни билети и хотели?
"Трябва да знаем, че когато купуваме самолетен билет или почивка, ние няма да можем да се откажем след това безплатно. Още по време на резервацията трябва да видим цената дали ни устройва, дали не сме объркали мястото, на което ще ходим или датите", съветва Арсенов.
iStock/Getty Images
Независимо по какъв начин пътуваме имаме определени права. Основните проблеми, които се срещат при пазаруването онлайн са: недоставени стоки, дефектни такива или невърнати пари. "Най-честите оплакване при пазаруване онлайн са свързани със забавяне или никаква доставка на стоката. Някои от жалбите са свързани и с правата ни по време на пътуване, най-вече с въздушен транспорт, но зачестяват и случаите с автобусен транспорт", твърди Игнат Арсенов.
ThinkStock/Getty Images