Министерството на образованието и науката (МОН), Световната банка и Европейската комисия (ЕК) работят по проекта "Пътна карта за развитие и реформиране на политиките за учителите". Това каза Радостина Новакова - главен експерт в отдела "Квалификация и кариерно развитие" в МОН, на националната конференция "Повишаване на квалификацията на учителите - проблеми и перспективи".
Тя уточни, че този проект се изпълнява с финансовата подкрепа на ЕК и се използва експертният капацитет на Световната банка. По него се анализират дейностите и състоянието на работната сила в средното образование на България. Ще бъде изготвен обширен и обстоен доклад, базиран на много данни, които МОН предоставя на партньорите по проекта за анализ, каза Новакова. Тя добави, че ще бъдат изготвени и предложения за нови политики, които образователното министерство да приложи в следващия програмен период.
"Оптимистично е, че в момента се разработва новата оперативна програма и в нея са заложени изключително много дейности за квалификация за учителите", отбеляза Новакова.
На онлайн конференцията Радостина Новакова представи и други проекти на МОН, по които се осъществяват квалификации на българските учители. По част от проекта "Образование за утрешния ден", изпълняван по ОП "Наука и образование за интелигентен растеж", с бюджет от над 104 милиона лева, се обучават учители и заместник-директори за използването на съвременните информационни и комуникационни технологии. 26 900 педагогически специалисти ще работят в електронна среда за създаването на електронни ресурси. Дейностите по проекта продължават, тъй като той започна през октомври 2019 г. и ще продължи до 2022 г., обясни Новакова.
Тя информира и за още един мащабен проект, наречен "Равен достъп до училищното образование в условията на кризи", с бюджет от над 109 милиона лева. Проектът отново е по ОП "Наука и образование за интелигентен растеж", започнал е съвсем скоро и ще продължи 36 месеца. Този проект е фокусиран върху обучението на педагогическите специалисти за усвояването на нови методи на преподаване. Ще има и обучения на екипите за подкрепа на личностното развитие - учители и непедагогически специалисти, за повишаване на професионалните им компетентности, свързани с ангажиментите им за приобщаващото образование.
Друг важен проект, който също сега започна, е за "Подкрепа за приобщаващото образование". По него учители и непедагогически специалисти ще повишат компетентностите си, свързани с приобщаващото образование. Бюджетът на този проект е 31 милиона лева и ще се изпълнява за 36 месеца, информира Радостина Новакова.
Тя уточни, че този проект се изпълнява с финансовата подкрепа на ЕК и се използва експертният капацитет на Световната банка. По него се анализират дейностите и състоянието на работната сила в средното образование на България. Ще бъде изготвен обширен и обстоен доклад, базиран на много данни, които МОН предоставя на партньорите по проекта за анализ, каза Новакова. Тя добави, че ще бъдат изготвени и предложения за нови политики, които образователното министерство да приложи в следващия програмен период.
"Оптимистично е, че в момента се разработва новата оперативна програма и в нея са заложени изключително много дейности за квалификация за учителите", отбеляза Новакова.
На онлайн конференцията Радостина Новакова представи и други проекти на МОН, по които се осъществяват квалификации на българските учители. По част от проекта "Образование за утрешния ден", изпълняван по ОП "Наука и образование за интелигентен растеж", с бюджет от над 104 милиона лева, се обучават учители и заместник-директори за използването на съвременните информационни и комуникационни технологии. 26 900 педагогически специалисти ще работят в електронна среда за създаването на електронни ресурси. Дейностите по проекта продължават, тъй като той започна през октомври 2019 г. и ще продължи до 2022 г., обясни Новакова.
Тя информира и за още един мащабен проект, наречен "Равен достъп до училищното образование в условията на кризи", с бюджет от над 109 милиона лева. Проектът отново е по ОП "Наука и образование за интелигентен растеж", започнал е съвсем скоро и ще продължи 36 месеца. Този проект е фокусиран върху обучението на педагогическите специалисти за усвояването на нови методи на преподаване. Ще има и обучения на екипите за подкрепа на личностното развитие - учители и непедагогически специалисти, за повишаване на професионалните им компетентности, свързани с ангажиментите им за приобщаващото образование.
Друг важен проект, който също сега започна, е за "Подкрепа за приобщаващото образование". По него учители и непедагогически специалисти ще повишат компетентностите си, свързани с приобщаващото образование. Бюджетът на този проект е 31 милиона лева и ще се изпълнява за 36 месеца, информира Радостина Новакова.