Кралев: Спортът може да е сред най-добрите инструменти за промотиране на брандове
Кралев: Спортът може да е сред най-добрите инструменти за промотиране на брандове / снимка: БГНЕС, архив

Спортът може да бъде един от най-добрите инструменти за промотиране на брандовете на компаниите, заяви в Русе министърът на младежта и спорта Красен Кралев.

По думите му федерациите, спортните клубове и спортистите трябва да се научат как да се презентират по-добре на частните компании, които пък максимално да използват спонсорските договори.

В дунавския град министър Кралев изнесе лекция, посветена на публично-частното партньорство и инвестиции в масовия и елитния спорт. Сред сериозните проблеми е и липсата на квалифицирани мениджъри, които да управляват стадионите и спортните зали в страната, обясни министърът и допълни, че се се търсят възможности мениджърите на държавни, общински и частни спортни зали да бъдат изпращани на обучение в чужбина. Той даде за пример зала „Арена Армеец", в която през изминалата година да е имало едва 30 събития.

„В Западна Европа няма стадион или зала, които да не са уплътнени на 100%, защото всичко е икономика и бизнес", коментира Кралев.

В Русе той каза още, че до 20% от българските училища имат възможност да въведат треньори в третия час по физическо, към което проявяват интерес и спортните федерации.

По-късно днес министърът ще открие новоизградено футболно игрище, а след това ще даде старт на международния лекоатлетически турнир за юноши и девойки „Младост" на Градския стадион в Русе.