„Когато настъпват такива тежки пътнотранспортни произшествия, налице е човешка грешка. За себе си съм убеден, че тук има повече от една човешка грешка”, заяви бившият шеф на столичния КАТ и настоящ председател на Института за пътна безопасност Богдан Милчев пред NOVA. Той коментира катастрофата с кортежа на председателя на Народното събрание Цвета Караянчева.
Цвета Караянчева катастрофира край Хитрино (СНИМКИ/ВИДЕО)
Ескортът с автомобили на НСО, с който е пътувала Караянчева, беше ударен от друга кола. Инцидентът стана в неделя преди обяд на пътя между Шумен и Силистра. Караянчева е със счупена раменна става и беше транспортирана по спешност в правителствена болница с хеликоптер.
Председателят на НС е била оперирана, но днес от болницата трябва да съобщят какво е състоянието й. Очаква се тя да се възстанови до месец.
Оперират Цвета Караянчева след катастрофата
„Задавам си въпроса, дали служителите от НСО, когато тръгват на път, дали им е разписано задължението охраняваното лице да бъде обезопасено с колан. Това е ключов въпрос. Била ли е с колан и ако е била с колан, щеше ли да има такова нараняване”, попита Милчев.
Той коментира и маркировката на пътя, където е станала катастрофата.
„Има маркировка, която маркира „остров”. Той е повече от 8 кв./м – тоест доста голям „остров”. Идва въпросът дали, ако има знак за ограничение на скоростта, дали той се спазва. Не се спазва, защото организаторът на движението създава предпоставки да не се спазва, изграждайки този тип „острови”, заяви Милчев. Според него такъв тип „остров” трябва да е повдигнат, озеленен, със знаци.
„Няма разписано правило, че трябва да се слагат колани на задната седалка. А това е било необходимо. Често лицата, които пътуват, се возят на задната седалка зад охраната. За НСО се знае, че трябва да са без колани, защото трябва да реагират. Но за първи път се случва катастрофа, в която да пострада охраняваното лице”, заяви ген. Димитър Владимиров, бивш директор на НСО. „Шофьорът е един от най-добрите в НСО, назначен е още през 2003 г.”, заяви ген. Владимиров.
„Министър-председателят не може да си позволява да кара колата сам и да се обръща и да гледа камерите дали го снимат”, коментира ген. Владимиров.
Цвета Караянчева катастрофира край Хитрино (СНИМКИ/ВИДЕО)
Ескортът с автомобили на НСО, с който е пътувала Караянчева, беше ударен от друга кола. Инцидентът стана в неделя преди обяд на пътя между Шумен и Силистра. Караянчева е със счупена раменна става и беше транспортирана по спешност в правителствена болница с хеликоптер.
БГНЕС
Оперират Цвета Караянчева след катастрофата
„Задавам си въпроса, дали служителите от НСО, когато тръгват на път, дали им е разписано задължението охраняваното лице да бъде обезопасено с колан. Това е ключов въпрос. Била ли е с колан и ако е била с колан, щеше ли да има такова нараняване”, попита Милчев.
Той коментира и маркировката на пътя, където е станала катастрофата.
БГНЕС
„Няма разписано правило, че трябва да се слагат колани на задната седалка. А това е било необходимо. Често лицата, които пътуват, се возят на задната седалка зад охраната. За НСО се знае, че трябва да са без колани, защото трябва да реагират. Но за първи път се случва катастрофа, в която да пострада охраняваното лице”, заяви ген. Димитър Владимиров, бивш директор на НСО. „Шофьорът е един от най-добрите в НСО, назначен е още през 2003 г.”, заяви ген. Владимиров.
„Министър-председателят не може да си позволява да кара колата сам и да се обръща и да гледа камерите дали го снимат”, коментира ген. Владимиров.