Броят на колите, които не успяват да преминат техническите прегледи, не е голям, посочи транспортният министър
Колкото по-добре се грижим за поддръжката на автомобила, толкова по-малко проблеми ще имаме на годишния технически преглед. Това заяви пред журналисти служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков.

Той посочи, че на заседанието на Комисията по транспорт в парламента ще участва заместник-министърът Димитър Недялков и новият директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ Дамян Войновски, където да информират депутатите за възможните решения на казуса с техническите прегледи. 

Проблем и промени в изискванията няма. Ние свързахме всички пунктове и уреди към единна система. Казано с няколко думи – дигитализирахме процеса и накарахме системата за качество да работи. Това не е никакъв проблем, защото статистиката, която показахме, показва, че системата работи. Процентът на колите, които не успяват да минат годишен технически преглед, не е голям. Въпреки това можем да приложим гъвкавост, тъй като аз съм приоритизирал безопасността на движението по пътищата на два основни приоритета", посочи той.

„Възраждане“ иска шофьорите да минават ГТП в по-ниска екологична група

По думите му първият е пряка опасност, където попадат автомобили, имащи проблем със спирачната система, окачването, кормилната система. Това влияе пряко, защото е предпоставка за произшествие. Коли с такива забележки минават в категория опасни.

"Големият проблем са отработените газове на всеки автомобил. Този проблем може да го дифинираме като непряка опасност, тъй като е свързан с опазването на околната среда. Спокойно тези автомобили могат да бъдат зачислени към друга категория и да им бъде даден по-дълъг срок до 30 дни. В този срок всеки един водач ще може да го отстрани“, посочи Георги Гвоздейков.

Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
 
Иван Лазаров/БТА