Режимът на уличното осветление увеличава риска от катастрофи. За това предупреди експертът по пътна безопасност и член на Асоциацията на пострадали от пътни кататстрофри Любка Маринова.
Започват финансови инспекции на общините, въвели режим на тока
"Въз основа на анализите, които правим, се установи, че в тъмната част на денонощието ПТП са по-малко, но са с повече загинали и ранени. Това ни кара да смятаме, че когато няма улично осветление, няма светлини и по пешеходните пътеки, които по закон трябва да са осветени. Установено е, че светлоотразители например по дрехите на пешеходците значително намаляват риска от инциденти. Не би трябвало законът да се ангажира и с това, но е хубаво всеки да го има предвид", обясни тя пред NOVA NEWS.
Петков: Общините да си плащат тока, вместо да дават пари за грешни обществени поръчки
По думите й данните в статистиката сочат, че има увеличение на ПТП и на загиналите.
"За 2022 година при катастрофи са загинали 35 души, което е с пет повече от миналата година. За 2021 година загиналите са 559, което е с 96 души повече от предходната година", каза още Маринова.
Започват финансови инспекции на общините, въвели режим на тока
"Въз основа на анализите, които правим, се установи, че в тъмната част на денонощието ПТП са по-малко, но са с повече загинали и ранени. Това ни кара да смятаме, че когато няма улично осветление, няма светлини и по пешеходните пътеки, които по закон трябва да са осветени. Установено е, че светлоотразители например по дрехите на пешеходците значително намаляват риска от инциденти. Не би трябвало законът да се ангажира и с това, но е хубаво всеки да го има предвид", обясни тя пред NOVA NEWS.
Петков: Общините да си плащат тока, вместо да дават пари за грешни обществени поръчки
По думите й данните в статистиката сочат, че има увеличение на ПТП и на загиналите.
"За 2022 година при катастрофи са загинали 35 души, което е с пет повече от миналата година. За 2021 година загиналите са 559, което е с 96 души повече от предходната година", каза още Маринова.