/ Gulliver/Getty Images
Телевизионното предаване на церемонията по връчване на кино наградите "Оскар" - за първи път без водещ от 30 години насам, е гледано от малко по-голям брой зрители в САЩ в сравнение с миналата година, предаде Ройтерс. Това преброяване е направено по предварителни данни от "Нилсен", цитирано в изданията Холивуд рипортър, Варайъти и Дедлайн.
 
„Зелената книга“ спечели Оскар за най-добър филм: Големите победители на Оскар 2019

Притежаваната от "Дисни" телевизия Ей Би Си, която излъчи церемонията с продължителност три часа и 20 минути - с 40 минути по-кратка от миналата година, представи оскъдна информация относно гледането на "Оскар"-ите. 29,6 млн. зрители са гледали връчването на Оскарите - ръст от 12% спрямо миналата година. И все пак, това е вторият най-малък брой зрители в историята на това върхово ежегодно събитие на филмовия живот в САЩ. Тези данни изкъсо се следят от рекламодателите и киноразпространителите, защото това пряко се отразява на техните финансови постъпления.

През 2018 г. броят на гледалите церемонията телевизионни зрители в САЩ е рекордно нисък - 26,5 милиона, т.е. те са по-малко в сравнение с гледалите церемонията през 2017 г. 32,9 милиона души. Тазгодишното телевизионно излъчване на "Оскар"-ите е с рейтинг 20,1, който с 6% по-висок от миналогодишния - 18,9, съобщи Варайъти.

Най-бляскавият червен килим: Какво облякоха звездите на наградите Оскар (СНИМКИ)

През 2019 г. американската телевизия не представи традиционен монолог преди церемонията, в който се обсъждат кинозвезди и политици и се внася любопитна нотка преди шоуто. През декември м.г. комедийният актьор Кевин Харт се отказа да бъде водещ заради свои хомофобски изказвания в Twitter преди години. Церемонията за втори път се проведе без водещ в 91-годишната й история.
 
През 2019 г. в надпреварата участваха филми с различна расова и културна насоченост, което бележи прелом, три години след обвиненията, че "Оскар"-ите пренебрегват небелите филмови дейци. "Зелената книга" надделя над "Рома" и спечели "Оскар"-а за най-добър филм.
 
Телевизионната аудитория намалява, тъй като много хора предпочитат опцията стрийминг. В преброяването на "Нилсен" не са включени данни за гледането на "Оскар"-ите през мобилна и цифрова платформа. Рекламодателите ценят най-много аудиторията на живо, тъй като е по-вероятно тя да гледа рекламата, за разлика от зрителите, които гледат запис на награждаването. Телевизия Ей Би Си притежава рекламните права за "Оскар"-ите до 2028 г.

Gulliver/Getty Images

Обикновено връчването на Оскарите е най-гледаната забавна програма в годината, често на второ място след топ спортното събитие - финала "Супербоул" по американски футбол, който тази година привлече 98,2 млн. зрители. А рекордът на вечерта на Оскарите бе през 1998 г., когато 55,2 млн. зрители в САЩ гледаха обявяването на "Титаник" за най-добър филм. След 2014 г. обаче, когато церемонията привлече 43,7 млн. зрители, тенденцията надолу е неудържима.
БТА