ГЕРБ променят закона, въвеждат патентен данък за таксита
ГЕРБ променят закона, въвеждат патентен данък за таксита / БГНЕС
ГЕРБ променят закона, въвеждат патентен данък за таксита
85478
ГЕРБ променят закона, въвеждат патентен данък за таксита
ГЕРБ променят закона, въвеждат патентен данък за таксита
ГЕРБ променят закона, въвеждат патентен данък за таксита
  • ГЕРБ променят закона, въвеждат патентен данък за таксита
  • ГЕРБ променят закона, въвеждат патентен данък за таксита
  • ГЕРБ променят закона, въвеждат патентен данък за таксита

Парламентът е допуснал грешка и е лишил такситата от законовото право да работят от името на голям превозвач за собствена сметка. Заради това ще бъде приет законопроект, който да промени това.

Това каза в парламента депутатът от ГЕРБ Станислав Иванов. Ето и неговите думи:

„Наши колеги наистина допуснаха грешка и лишиха българските превозвачи от законовото право да работят от името на по-голям превозвач, но за собствена сметка. Питам защо това нещо трябва да бъде толерирано. Тази грешка е установена и с този законопроект ние ще я променим. На въпроса какво се случва с тези, които вече са се регистрирали от превозвачи - ще отговоря. Да, те могат да продължат да работят. Просто даваме още едно законово право на българските превозвачи да работят от името на по-големи фирми за собствена сметка. Това, което чух тук, че министър Московски снощи е бил на протеста на такситата и защо е бил там, този популизъм, който строеше тук преди малко, трябва да се спре".
Протестът на такситата стана тема на спорове между депутатите от БСП и ГЕРБ.

Такситата на протест: От 1 април всеки водач трябва да е превозвач

Социалистите обвиниха в лобизъм колегите си от управляващата партия. Ето и мотивите на депутата от БСП Георги Свиленски:

„През месец септември бяха приети промени по предложение на народни представители от ГЕРБ, касаещи регламентиране на таксиметровата дейност, борбата с незаконните превози и т.нар „копърки". Тези поправки бяха приети единодушно от цялото Народно събрание. Те трябваше да влязат в сила на 1 януари 2016 г. Поради саботиране на процеса от представителите на големите транспортни фирми към 1 януари не беше подадено нито едно заявление за пререгистрация на такситата. И се стигна до положение, в което срокът трябваше да бъде удължен до влизането на закона в сила и да се отложи с 4 месеца. Това трябва да се случи на 1 април. Но поради причини, че този законопроект, предложен по този начин, е изцяло в защита на обикновените таксиметрови водачи на всички пътници и граждани, ползващи услугите на такситата, единствено не в интерес на големите таксиметрови фирми. Поради тази причина в парламентарната група на ГЕРБ сработи т.нар. лобистко предложение законът да бъде променен, под формата промяна за местните данъци и такси, да бъдат направени промени в Закона за автомобилните превози, където да отпадне възможността автомобилите да бъдат преотдавани на трети лица. За нас е недопустимо министърът на транспорта Ивайло Моковски снощи да отива на Орлов мост и да поема ангажименти, които не са в неговата компетенция. Той твърди, че ще промени закона. Питам аз - как? При положение, че НС единодушно е приело този закон с тези срокове".

Иванов уточни пред Дарик радио, че управляващата коалиция вече е постигнала споразумение и законът, срещу който протестираха таксиметровите шофьори на Орлов мост, ще бъде отменен. Вместо него ще бъде въведен патентен данък на таксиметровите автомобили, който ще бъде в размер от 300 до 1000 лева.

След като управляващите постигнаха консенсус, законопроектът отново ще бъде внесен в Народното събрание, като това ще стане още през следващата седмица.

Станислав Иванов не отрече, че има таксиметрови водачи, които са против въвеждането на патентен данък, но е категоричен, че те са много малък процент от всички шофьори. По думите му, най-много хиляда от общо над 60 000 таксита не искат патентен данък.