Национална компания „Железопътна инфраструктура“ предприема мерки по изграждане на ново трасе, с което ще се осигури бърз и лесен достъп на жителите от Чирпан до Пловдив и Стара Загора. Това съобщават от Община Чирпан на официалната си страница във Фейсбук.
В участъка между гара Оризово и гара Михайлово скоростта на влаковете ще бъде 160 км/час. След приключване на строителите дейности, тя ще бъде завишена. До края на март ще бъдат отворени чакалнята и билетната каса на чирпанската гара. Има изградени нови перони с навес, както и асансьор, който да осигури безпроблемното достигане до втори перон на хора с двигателни затруднения. Извършен е ремонт и на вече съществуващия подлез, уточняват от администрацията.
„На излизане от Чирпан, в посока Стара Загора, се извършва уширение на пътя. То се прави във връзка с изграждане на надлез, който ще представлява директното трасе на влаковете, които няма да спират на ЖП гара Чирпан. Затова се изгражда и тунел, готов на 40 процента, който ще минава под местността Лозето, така ще се избягва влизането на влакове в града. Уширението ще бъде асфалтирано”, каза ръководителят на проект към фирмата-строител „Евро жп инфраструктура” Антон Софрониев, цитиран от Община Чирпан.
Завършен и пуснат в действие е надлезът към селата Спасово и Рупките. До края на март се очаква да приключат строителните дейности на надлеза до местността Ягъч, а надлезът в село Черна гора ще бъде приключен до края на юни тази година. На Баш чадъра ще бъдат изградени защитни стени, които да изолират шума от преминаващите влакове. До 1 юни ще бъде закрит прелезът във село Волварово, след което ще се минава по вече изградения подлез под линията, допълват още от администрацията.