Много е голяма вероятността панорамният път към плажа „Кабакум", в района на Дървения мост, да остане затворен през лятото. Това заяви за Дарик инж. Олег Колев, главен експерт „Свлачища и укрепване на територии" в Община Варна.

Движението ще бъде ограничено, за да бъде спасен пътят от набралото скорост свлачище.Така единствена алтернатива за достъп до хотелите и вилите в района ще остане пътят покрай Варненския свободен университет.

Движението на автомобили в участъка след Дървения мост се очаква да бъде спряно към 18 февруари, посочи инж, Колев. В този участък камионите масово не спазват забраната за движение на тежкотоварни автомобили, забелязал е общинският специалист. Само днес, по време на инспекция в района, Колев е преброил 4 преминаващи камиона. Забраната за движение на тежкотоварни автомобили по стария път към „Златни пясъци" бе въведена преди няколко години, след укрепване на друго свлачище.

Свлачището след Дървения мост не е преставало да се движи от края на ноември, когато бе регистрирано. Има съмнения за питеен теч в района, който водонасища седиментите и активира геодинамичните процеси, обясни общинският експерт. За да бъде установена причината за теча, както и за да бъдат спасени прилежащите имоти и пътят, вчера кметът издаде заповед за прекъсване на елекрозахранването и водоподаването на 7 частни имота над пътя.



Ограничителният режим ще е за поне 7 дни, като повечето от имотите са необитаеми, отбеляза инж. Колев. Въпреки това на администрацията на район „Приморски" е възложено да предупреди жителите на въпросните 7 имота за потенциалната опасност, поради която е недопустимо обитаването и нощуването в района.

Преди около две години е констатирано подобно свличане на земни маси на около 60-70 м североизточно от проблемната зона. Предвид това е налице голяма вероятност от разрастване на свлачището и опасност от скъсването на укрепителната конструкция на пътя. Вибрациите от преминаващите тежки автомобили също допринасят за деформациите на пътната настилка.

Свлачището засяга терена непосредствено под пътя, който беше изграден преди време по инвестиционен проект за укрепване. В момента обхваща около 4-5 дка, има дължина около 50 м и ширина около 100-120 м. Веднага след активизирането му са уведомени МРРБ и Междуведомствената комисия по бедствията и авариите. От „Геозащита Варна" са ангажирани спешно да организират замерване на водните нива в застрашената зона.