Областният управител на Разград Гюнай Хюсмен, заместник областният управител Евгени Драганов и главният секретар на Областна администрация Михаил Тодоров придружават министъра на образованието и науката Красимир Вълчев по време на неговата визита в Разград днес, съобщават от пресцентъра на Областна администрация,
 


Посещението на министър Вълчев започна от Националната професионална техническа гимназия „Шандор Петьофи“. Той влезе в няколко от учебните часове и разговаря с ученици от гимназията. Те изразиха удовлетворение от избора си на училище и от подготовката, която получават в учебното заведение, имаха и въпроси към образователния министър.
 


В отговор на питането на единадесетокласника Ивайло г-н Вълчев разясни какви са функциите на министъра на образованието. Той разгледа и работилниците, в които се извършва професионалното обучение на учениците.
 


Те предстои да бъдат ремонтирани и оборудвани по проект по ОП“Региони в растеж“ на стойност 1 300 000 лева. Училищният директор Нешка Христова разказа на министъра какви още дейности ще бъдат извършени по проекта.

 


По традиция на официалните гости – министър Красимир Вълчев, Областния управител Гюнай Хюсмен и народния представител Десислава Атанасова – домакините подариха чук – като символ на техническите специалности, в които се обучават 550-те ученици в НПТГ.
 


Министър Вълчев разгледа с интерес залите в Ученическата спортна школа „Руси Бухтев“, където тренировки имаха състезателите по тенис на маса, дори сам се включи в заниманията.
 


Впечатлен бе и от провеждащата се в същата сграда Панорама на средното образование, в която какви специалности предлагат на кандидат-гимназистите представят 14 учебни заведения и която разгледа заедно с останалите официални лица и присъединилите се към тях: д-р Валентин Василев – кмет на община Разград и неговите заместници Галина Георгиева и Ердинч Хасанов.

На пресконференция след това министър Вълчев поздрави организаторите на Панорамата – Регионалното управление на образованието, община Разград, ЦПЛР-ЦУТНТ и ЦПЛР-ЦРД  и сдружение „Местен бизнес“-Разград за това, че увеличават възможността учениците да направят информиран избор на училище, в което да продължат образованието си.
 


Министър Вълчев благодари на Областна администрация и общинските управи за ангажимента им при реализация на Механизма по обхващане и задържане в образователната система на деца и ученици в училище.

Припомни, че в цялата страна по този механизъм са се завърнали в училище 22 000 деца. Увери, че се работи по устойчивостта на механизма, за чиято реализация бе създадена добра междуинституционална координация.
 


Министър Вълчев съобщи още, че предстои стартиране на проект по ОП“Наука и образование за интелигентен растеж“, по който ще се осигурят допълнителни часове по български език за децата в детските градини.

Близо 25 милиона лева са заложени в средносрочната бюджетна прогноза за финансиране на извънкласни дейности в училищата след приключването на проекта „Твоят час“ по оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ - съобщи още министърът на образованието и науката.

Чрез дейностите по интереси ние можем да насърчаваме спорта, различни дейности в областта на техниката, на моделирането, каза Вълчев.

Министърът коментира, че европейската конференция на Българското председателство на Съвета на ЕС „Обучение за създаване: от дигитални ползватели към дигитални създатели“ в София е посветена на необходимостта от развиване на дигиталните умения заедно с креативността. Това са най-важните умения на 21 век. Трябват ни дигитални създатели, не само ползватели. В бъдеще ще има повече инвестиции в местата, където има хора с компютърни умения, умения за моделиране. Затова от трети клас ще бъде въведен предметът „Компютърно моделиране“, каза министърът.


Министър Вълчев посети и ДГ“Васил Левски“ в Разград, както и ЦПЛР ЦУТНТ-Разград. Проведе и работна среща с директори на институциите в системата на предучилищното и училищното образование, пред тях представи най-новите инициативи на просветното ведомство, а след това отговори на въпросите на педагозите.