Общо, към 31 декември 2014 г. постъпленията в бюджета от всички видове данъци и такси, администрирани от Отдел „Приходи от местни данъци и такси към Община Плевен възлизат на 18 560 272 лв., в това число приходи от глоби по наказателни постановления за нарушения на законодателството - 224 954 лв. и такси за извършени административни услуги - 127 734 лв.

Като цяло, планът за постъпления от местни налози за 2014 година е изпълнен на 105 %. Постъпленията превишават почти с 1 000 000 лв. плануваните приходи от 17 600 000 лв.

Органите по приходи от сектор „Административно обслужване" са приели и обработили 18 280 данъчни декларации по ЗМДТ, издали са 10 977 броя данъчни оценки и 4 176 други удостоверения, обработени са 347 заявления за прекратяване на облагане и 1 142 други документи от значение за данъчното облагане. Предоставена е информация по 3 125 запитвания от външни институции /съдебни изпълнители, НАП, Агенция за социално подпомагане, МВР, Прокуратура и др.

До настоящия момент органите по приходи от сектор „Ревизии, проверки и събиране" са съставили 2 483 акта за установяване размера на задължения, неплатени в срок, на стойност  2 500 000 лв., с цел предприемане на принудителни действия спрямо нередовните собственици.



От издадените актове, по които няма постъпили плащания,  1 342 са предадени за принудително събиране на Национална агенция за приходите и Частни съдебни изпълнители. С длъжниците по непредадените актове са подписани протоколи за издължаване на вноски в разумни срокове. При спазване на поетия ангажимент от тяхна страна, принудителни действия не се предприемат. Разбира се, за времето на погасяването на вноски, тече наказателна лихва по закон.

В общата сума на постъпленията  2 278 300 лв. са приходи в резултат на предприети принудителни действия от сектор „Ревизии".

През 2014 година служителите от сектор „Отчитане на приходите" са  издали 151 600 приходни компютърни квитанции за инкасираните суми и са осчетоводили по сметки на задължени лица 38 689 броя платежни документа.

Постигнатите успехи по отношение на събираемостта и обслужването биха били невъзможни без изградените със съвместни усилия добри практики в работата. Отделът изказва благодарност на клиентите си за ползотворната работа и се надява тази добра традиция да продължи и през 2015 година.