Франсиско Перея се смята за щастливец. На Коледа миналата година кола блъска мотоциклета му на оживена улица в покрайнините на Сан Пауло. Перея е загубил единия си крак моментално при инцидента, а другият се смазал към двигателя на мотоциклета и е трябвало да бъде ампутиран, предаде VOA/Voice of America.
Въпреки трагичния изход Франсиско е щастлив, че е жив.
През последните години хиляди млади мъже са загубили живота си, карайки мотоциклети в Сан Пауло. Много от тях, подобно на Франсиско, са работили за приложения за доставка на храна.
Данните на пътните власти в Сан Пауло показват, че първите шест месеца на тази година са били най-смъртоносните за мотоциклетистите в най-населения щат на Бразилия. Средно почти 7 души загиват всеки ден, карайки мотоциклет в щата, в който живеят 20 % от 215-милионното население на Бразилия.
През последните 10 години само в Сан Пауло са загинали почти 20 000 мотоциклетисти.
"Виждаме, че все повече шофьори навлизат в сферата на доставките, тъй като това е механизъм за генериране на доходи и работа. От друга страна, има клиенти, които са все по-взискателни по отношение на времето. Те се обаждат на доставчиците и казват, че трябва да побързат." - казва лекарката Линамара Рицо Батистела, създател на рехабилитационния център "Луси Монторо".
Тя казва, че разширяването на пазара на доставки в Бразилия е една от причините толкова много млади мъже да умират на улицата.
"Така че е очевидно, че се нуждаем от защита на работниците и санкции за компаниите, които не контролират броя на доставките за своите шофьори."
Ifood е водещото приложение за доставки ни Бразилия с брутен приход от 10 милиарда долара само за последната година, казва, че няма данни, доказващи връзката между увеличаването на смъртността на мотоциклетистите и разширяването на услугите за доставки на приложението. Компанията твърди, че само 0,6% от мотоциклетистите в Бразилия работят за нея.
Неотдавнашно проучване, проведено от Института за приложни икономически изследвания, бразилска правителствена организация, показва, че между 2016 г. и 2022 г. броят на хората, работещи като шофьори на мотоциклети за доставка, е нараснал с почти 1200%.
"С доставките на храна е по-лесно за мен - печеля повече. По-рисковано е, губил съм приятели, бил съм в инциденти. Но това е животът ", казва Алън Фрейрия, доставчик на храна от почти 5 години.
Фрейрия иска друга стабилна и безопасна работа, но е трудно да се намери такава, която да е толкова добре платена.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Въпреки трагичния изход Франсиско е щастлив, че е жив.
През последните години хиляди млади мъже са загубили живота си, карайки мотоциклети в Сан Пауло. Много от тях, подобно на Франсиско, са работили за приложения за доставка на храна.
Данните на пътните власти в Сан Пауло показват, че първите шест месеца на тази година са били най-смъртоносните за мотоциклетистите в най-населения щат на Бразилия. Средно почти 7 души загиват всеки ден, карайки мотоциклет в щата, в който живеят 20 % от 215-милионното население на Бразилия.
През последните 10 години само в Сан Пауло са загинали почти 20 000 мотоциклетисти.
"Виждаме, че все повече шофьори навлизат в сферата на доставките, тъй като това е механизъм за генериране на доходи и работа. От друга страна, има клиенти, които са все по-взискателни по отношение на времето. Те се обаждат на доставчиците и казват, че трябва да побързат." - казва лекарката Линамара Рицо Батистела, създател на рехабилитационния център "Луси Монторо".
Тя казва, че разширяването на пазара на доставки в Бразилия е една от причините толкова много млади мъже да умират на улицата.
"Така че е очевидно, че се нуждаем от защита на работниците и санкции за компаниите, които не контролират броя на доставките за своите шофьори."
Ifood е водещото приложение за доставки ни Бразилия с брутен приход от 10 милиарда долара само за последната година, казва, че няма данни, доказващи връзката между увеличаването на смъртността на мотоциклетистите и разширяването на услугите за доставки на приложението. Компанията твърди, че само 0,6% от мотоциклетистите в Бразилия работят за нея.
Неотдавнашно проучване, проведено от Института за приложни икономически изследвания, бразилска правителствена организация, показва, че между 2016 г. и 2022 г. броят на хората, работещи като шофьори на мотоциклети за доставка, е нараснал с почти 1200%.
"С доставките на храна е по-лесно за мен - печеля повече. По-рисковано е, губил съм приятели, бил съм в инциденти. Но това е животът ", казва Алън Фрейрия, доставчик на храна от почти 5 години.
Фрейрия иска друга стабилна и безопасна работа, но е трудно да се намери такава, която да е толкова добре платена.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня