"Оптимист съм, че може би ще се намери компромисно решение, стига да имаме предложение от пътните фирми." Това каза заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Валентин Граматиков в интервю за БНР по повод протестите на фирми от пътния бранш, цитиран от пресцентъра на министерството.
"Все още не сме получили конкретно предложение от бизнеса, но след като фирмите дадат такова, тогава може би ще се тръгне към компромисно решение", каза Граматиков. По думите му единственият законен начин за разплащане на дължимите суми на пътно поддържащите фирми е през бюджета да бъдат разходвани отпуснатите 100 млн лв. за зимно поддържане и досегашните договори да се ревизират, за да се стигне до компромисно решение. Той е допълнил, че работната група търси решение "за вкарване на 100 милиона "живи" пари в бизнеса".
Национален протест на пътните строители: Огромни тапи и опашки от коли в цялата страна (СНИМКИ)
"До края на годината има 3 месеца и ние трябва да бъдем в оптимистично очакване, защото в тези месеци могат да се случат доста неща, които да са в посока увеличаване на бюджетните пари за пътния бранш, което означава, че ще има разплащане по стари договори и евентуално по възложени нови дейности в бъдеще", е обяснил още заместник-регионалният министър.
Той отново подчерта, че пътният бранш е бил поставен в ситуацията да му се разплащат извършени дейности с министерски постановления през втората половина на годината, което на практика е "нагаждане" на закона по извършени дейности. Правилният начин според Граматиков е планиране, приоритизиране на плана и извършване на дейности, които отговарят на сумата в държавния бюджет.
По думите му са разкопани огромни пътни участъци с ясното съзнание, че с времето и парите, с които се разполага, те не могат да бъдат завършени.
МРРБ: Една от протестиращите строителни фирми е получила над 95 млн. лева аванс
Граматиков отново обясни, че практически строителство никъде не е спирано, но реално, като няма средства, за да строи, бизнесът е в правото си и в невъзможност да продължи строителни дейности. "Новите инфраструктурни обекти, които имат необходимите документи - отчуждавания, разрешения за строеж, всичко, свързано със законно строителство, продължават и никога не са спирани", е бил категоричен Граматиков и е допълнил: "Отделен е въпросът, че тези обекти се строят на парче и има участъци от тях, които дори нямат проект за това, откъде ще минават."
"Все още не сме получили конкретно предложение от бизнеса, но след като фирмите дадат такова, тогава може би ще се тръгне към компромисно решение", каза Граматиков. По думите му единственият законен начин за разплащане на дължимите суми на пътно поддържащите фирми е през бюджета да бъдат разходвани отпуснатите 100 млн лв. за зимно поддържане и досегашните договори да се ревизират, за да се стигне до компромисно решение. Той е допълнил, че работната група търси решение "за вкарване на 100 милиона "живи" пари в бизнеса".
Национален протест на пътните строители: Огромни тапи и опашки от коли в цялата страна (СНИМКИ)
"До края на годината има 3 месеца и ние трябва да бъдем в оптимистично очакване, защото в тези месеци могат да се случат доста неща, които да са в посока увеличаване на бюджетните пари за пътния бранш, което означава, че ще има разплащане по стари договори и евентуално по възложени нови дейности в бъдеще", е обяснил още заместник-регионалният министър.
Той отново подчерта, че пътният бранш е бил поставен в ситуацията да му се разплащат извършени дейности с министерски постановления през втората половина на годината, което на практика е "нагаждане" на закона по извършени дейности. Правилният начин според Граматиков е планиране, приоритизиране на плана и извършване на дейности, които отговарят на сумата в държавния бюджет.
По думите му са разкопани огромни пътни участъци с ясното съзнание, че с времето и парите, с които се разполага, те не могат да бъдат завършени.
МРРБ: Една от протестиращите строителни фирми е получила над 95 млн. лева аванс
Граматиков отново обясни, че практически строителство никъде не е спирано, но реално, като няма средства, за да строи, бизнесът е в правото си и в невъзможност да продължи строителни дейности. "Новите инфраструктурни обекти, които имат необходимите документи - отчуждавания, разрешения за строеж, всичко, свързано със законно строителство, продължават и никога не са спирани", е бил категоричен Граматиков и е допълнил: "Отделен е въпросът, че тези обекти се строят на парче и има участъци от тях, които дори нямат проект за това, откъде ще минават."