Второто издание на Трабант фест събра във Велико Търново 40 притежатели на немските возила от цялата страна. "За трабанта криза няма" бе мото на изложението, което протече в няколко части.
Преди обяд регистрираните участници подредиха в пъстра редица пред общината своите трабантчета, сред които тунинговани, накипрени с веещи се знамена, пригодени за кабрио и пикап. Несъмнено най-голямата атракция бе 7-метрова лимузина-трабант, която пристигна от София.
Трабантите преминаха в парад по улиците на града, а след това се включиха в състезание с атракции.
Първият автомобил с марката "Трабант", с каросерия от пресован картон, е произведен през 1957 г. в заводите на бившата ГДР. На Трабант феста във В. Търново имаше и от най-старите до последния вид трабанти, слезли от конвейра на завода в Цвикау през 1991 г. след разпада на ГДР.
Почитателите на народното возило обясняват, че поддръжката на автомобила не е много скъпа. Въпреки че производството на тези коли е спряно преди 20 години, части все още се намират. Разходът на бензин е около 5 литра на 100 км.
Атрактивната лимузина-трабант е притежание на софиянеца Цветан Найденов, познат в двутактовата общност като Доктор Зи Зи. Майсторил возилото в свободното си време, като работата по него му отнела две лета. За база на лимузината са използвани четири трабантчета, както и части от 20 коли.
Цветан е фен на немското возило от 40 години. Да се управлява трабант, дълъг близо 7 метра, не е лесна работа, но затова пък комфортът е несравним, споделя Доктор Зи Зи.
Чуйте го в звуковия файл.