И тази година много търговци у нас ще се включат в популярната кампания „Черен петък", която традиционно се провежда в последния петък на ноември и предлага ниски цени и изгодни оферти. Освен добра сделка обаче, трябва да се пазим от евентуални уловки. За какво да внимаваме?
Ако сте решили да се възползвате от добрите предложения и ниски цени по време на тазгодишната кампания „Черен петък", трябва да внимавате дали на етикета е посочена старата цена, за да се ориентирате колко е намалението. Проверете дали намалението е реално, защото може стоката да е по-евтина при друг търговец и без намаление. Затова не се поддавайте на етикета, а направете сравнение.
Жалбите от нередности при онлайн търговията са малко над 10%
"Много е важно потребителите да извършват съпоставка на цените на стоките. Особено когато пазаруват онлайн, това е доста лесно, тъй като всичко е на екрана и проверката може да бъде извършена лесно - един и същ вид стока на каква цена се продава; да следим за това дали търговецът ясно и недвусмислено е информирал, че това е крайната цена, която трябва се плати; че в нея е включен ДДС; че няма съпътстващи дейности, които да бъдат извършени и съответно платени", каза председателят на КЗП Димитър Маргаритов.
Освен това трябва да се уверите, че цените на аксесоарите са калкулирани в крайната цена. "Например, ако потребителят си купува прахосмукачка и за да я ползва, е необходим задължителен комплект от елементи и консумативи, то цените им трябва да са включени в посочената крайна продажна цена на прахосмукачката", каза председателят на КЗП.
Хората са все по-склонни да пазаруват през интернет
Пазете се от ограничаване на потребителските ви права: и по време на кампанията „Черен петък" рекламация при дефектни стоки е със срок 2 години, не трябва да позволявате да ви бъде намалявана. Стоките, купени по интернет по време на кампанията, може да върнете до 14 дни само защото не са ви харесали.