Жалбите от нередности при онлайн търговията са малко над 10%
Жалбите от нередности при онлайн търговията са малко над 10% / БГНЕС, архив
Жалбите от нередности при онлайн търговията са малко над 10%
90385
Жалбите от нередности при онлайн търговията са малко над 10%
Жалбите от нередности при онлайн търговията са малко над 10%
  • Жалбите от нередности при онлайн търговията са малко над 10%
  • Жалбите от нередности при онлайн търговията са малко над 10%

Неспазване на правото на отказ от стока до 14 дни е сред най-честите оплаквания на потребители от пазаруването в интернет. Това стана ясно от думите на председателя на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

Той обясни, че всички, които пазаруваме онлайн имаме правото да върнем стоката в 14 дневен срок, защото не ни е харесала. Това право обаче често търговците възпрепятстват. По-редки са жалбите за мними търговци, когато се извършва плащане без да получим стока в замяна.

КЗП се захваща със споделената икономика и онлайн търговията

10% от жалбите до Комисията за защита на потребителите се отнасят към пазаруването в интернет, обясни председателят на КЗП. Областите на оплаквания са основно свързани с покупки на стоки - бяла техника и битови уреди, а понякога и с услуги - най-често в туристическата сфера.

"Оплакват се най-вече, че търговците се опитват да препятстват правото на отказ. Всички, които пазаруваме в  интернет, имаме право в 14-дневен срок да върнем стоката, дори просто защото не ни е харесала. Има и случаи, те са доста редки, но все пак представляват риск за потребителите, е да попаднат на мним търговец, т.е. да извършите плащане без да получите отсреща стока", обобщи Маргаритов.

Телекомите с най-много нарушения на правата на потребителите

Маргаритов посъветва гражданите да проверяват дали търговецът реално съществува, дали на сайта са обявени всички права и детайли при извършването на електронна покупка - като начин на плащане, възможност за рекламация, срок и т.н.

Димитър Маргаритов обясни, че рекламациите също са чест повод за жалба както в онлайн търговията, така и в конвенционалната. Потребителите сигнализират, че при дефектна стока, търговецът не осъществява ремонт или след три неуспешни ремонта не връща парите.