„Кеплер“ отново търси планети и предава данните на Земята
„Кеплер“ отново търси планети и предава данните на Земята / Thinkstock/Getty Images

Американски специалисти възстановиха нормалната работа на космическия телескоп „Кеплер“, който преди две седмици сам се превключи в авариен режим.

НАСА съобщи, че космическият кораб стартирал през март 2009 г. и получил прозвището „ловец на планети“, възобнови наблюдението и предава на Земята данните. „Той се завърна към своето търсене на екзопланети извън нашата Слънчева система“, съобщи представител на космическата агенция на САЩ.

Астрономи разкриха тайна на Млечния път

Остава неизвестно за широката публика защо на 7 април „Кеплер“ временно прекрати всички операции, обездвижи по своя собствена инициатива научните инструменти и механизми. „Може би неидентифицирано явление е довело до поредица от фалшиви аларми в неговата компютърна система“, предположи ръководителят на програмата Чарли Собек.

Експертите не са открили никакви проблеми в телескопа, но ще продължат да търсят причините, поради които той попадна в най-сериозното си премеждие от 2013 г. насам. Тогава той изгуби два от четирите си жироскопа, отговорни за ориентацията на устройството в пространството, и заради неговите ограничени възможности учените трябваше да разработят нова програма.

Учени откриха истинска "Звезда на смъртта"

През първите четири години „Кеплер“ бе насочен към една и съща част от пространството, в която следеше промените на яркостта на звездите, за да определи възможно наличие на други небесни тела около тях. Сега той може непрекъснато да следи не повече от три месеца един и същи сектор от пространството.

С „Кеплер“ бяха открити около 2000 екзопланети, включени в системи, формирани около 100 звезди. Учените признават, че на някои от тях могат да съществуват условия за биологичен живот.

Те се надяват, че „Кеплер“ ще бъде в състояние да работи още поне няколко години. През 2018 г. НАСА планира да пусне нов космически телескоп - „Джеймс Уеб“.

Източник: БГНЕС