Учени откриха истинска  Звезда на смъртта
Учени откриха истинска Звезда на смъртта / снимка: БГНЕС, архив

Бяло джудже в съзвездие Дева се оказа "Звезда на смъртта", достойна за поредицата "Междузвездни войни", съобщи Асошиейтед прес.

Астрономи обявиха, че са открили скалист обект, който се разпада по спирала на смъртта около тази далечна звезда. Те са направили откритието с телескопа "Кеплер", след това са продължили наблюденията с наземна апаратура.

Стивън Хокинг: Черната дупка не е капан, а врата към друга вселена

"Това е нещо, невиждано от човек досега", заяви Андрю Вандербърг от центъра по астрофизика Харвард-Смитсониън. - Наблюдаваме как се разрушава слънчева система".

Според данните обектът е на орбита 837 000 км от бялото джудже. Толкова приблизително е и разстоянието от Земята до Луната и обратно. Астрономите са открили и няколко отломки орбитиращ материал.

Учени откриха най-ярката галактика във Вселената

Специалистите мислят, че оригиналният обект може да е бил планета, чиято орбита е станала нестабилна и е бил изтласкан навътре. Отломките вече се изпаряват от бялото джудже, което е на около 570 светлинни години от Земята. Измислената Звезда на смъртта в "Междузвездни войни" е най-мощното оръжие на Империята, което може да разруши цяла планета.

Тайнственият обект G2 в центъра на Млечния път

Статия за откритието е публикувана в сп. "Нейчър".