Махат знаците за радарите на пътя. Предложението е на МВР, а целта - шофьорите да спазват ограниченията за скорост - независимо, дали са следени или не с мобилните камери в патрулките, посочва Нова телевизия.

Ще върне ли мярката катаджиите в храстите?

В момента пътните полицаи са задължени да слагат знак при всяка проверка с радар на пътя. Табелата се слага на различно разстояние в зависимост от типа на пътя, като в градски условия например се поставя на 80-100 метра преди мястото на заснемане.

Според МВР обаче така шофьорите спазват ограниченията само където знаят, че са следени с камери. И затова инцидентите зачестяват - за по-малко от месец от началото на годината са станали 236 катастрофи с 15 жертви и 275 ранени.

Радарите на пътя също се оказват безсилни пред бясното шофиране.

Нарушителите по пътищата рязко се увеличават след връщането на радарите

„Всички водачи в рамките на знака за контрол на скоростта карат много прилично, с разрешената скорост - и веднага след 100 метра, газ до дупка, за да превишат разрешената скорост", обяснява Алекси Стратиев - експерт по пътна безопасност.

Показва го и статистиката на КАТ. Повече от половината катастрофи са заради бясно каране. А когато са предупредени - шофьорите не спазват ограниченията на пътя извън зоната на контрол.

„Когато ние взимаме книжка трябва да спазваме правилата независимо кога, в коя част на деня и в коя част на България се намираме", обяснява Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите от катастрофи.

Високи глоби вместо затвор за пияните на пътя?

Затова от МВР предлагат: знаците, които ни предупреждават, че сме следени с камери в патрулките, да бъдат премахнати.

„Шофьорите ще бъдат постоянно на щрек и постоянно трябва да спазват ограниченията за скоростта. Това би допринесло за намаляване на катастрофите", добавя Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите от катастрофи.

Всеки трети българин е сядал пиян зад волана

Депутатите в транспортната комисия все още не са решили дали ще подкрепят новата мярка на пътя.

„Изскачащият срещу бързо движещ се автомобил катаджия и размахващ палка и е много по-голям фактор за тежко ПТП отколкото самата превишена скорост на автомагистрала", обяснява Гроздан Караджов от Комисията по транспорт в НС.

„Тези табели трябва да съществуват. Друг е въпросът под каква форма и на какво разстояние", коментира Иван Вълков от Комисията по транспорт в НС.

Но не и според пътните експерти.

„Няма контакт между контролните органи и нарушителите. Няма да има никаква уплаха, че ще изскочи полицай от храстите. Но пък задължава всички да спазват правилата на всяко едно място, тъй като не се знае къде се контролира", казва експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев.

Източник: Novanews.bg