Популяризирането на партийните платформи отстъпи на коментарите по актуални събития
Популяризирането на партийните платформи отстъпи на коментарите по актуални събития / снимки: БГНЕС
Популяризирането на партийните платформи отстъпи на коментарите по актуални събития
75700
Популяризирането на партийните платформи отстъпи на коментарите по актуални събития
  • Популяризирането на партийните платформи отстъпи на коментарите по актуални събития

Малките партии победиха големите в медийната кампания и доказателство за това са резултатите от предсрочния парламентарен вот. Това стана ясно от думите на председателя на СЕМ Георги Лозанов, по време на представянето на финалния доклад от специализирания мониторинг върху дейността на доставчици на медийни услуги при отразяването на предизборната кампания.

Лозанов поясни, че в медийното пространство, по време на кампанията популяризирането на партийните платформи отстъпва на коментарите по актуални събития.

По думите на Георги Лозанов партиите от статуквото са отстъпили на новите и по-малки политически формации, по отношение на предизборната кампания и участието в медийни дебати.

„Малките партии биха големите като присъствие в медиите и като участие в публичната комуникация”, смята Лозанов. Според него това се вижда и като резултати от вота. Това е нова сфера, която променя драматургията на кампанията, коментира експертът. По думите му преди сблъсъкът е бил между основните претенденти, а сега основно е между малките и големите участници.

Медийният експерт е на мнение, че трите предизборните кампании, които се проведоха в рамките на година и половина са довели до вялостта на последната. Според Лозанов обаче, по този начин парите се разпределят повече за купуване на гласове.

Централната избирателна комисия и Съветът за електронни медии определиха като положителна съвместната си работа по време на предизборната кампания. Същевременно класацията на „Репортери без граница” отрежда на страната ни 100-ното място по свобода на медиите, като за сравнение през 2013 г. сме били на 87, а за последните две години сме слезли с близо 20 позиции надолу.