Министерството на културата е за запазване на паветата на столичния бул. "Дондуков". Това заяви министърът на културата Боил Банов на края на организираната от ведомството дискусия относно възникналия дебат дали настилката от павета на булеварда трябва да бъде подменена частично, изцяло, или изобщо да не бъде подменяна с асфалт.
"Логично ми прозвучаха всички изказвания в посока предварителен анализ, събиране на експертни становища, аналогия с други държави - това само би помогнало на всички", обобщи Банов.
Дни преди старта на ремонта по "Дондуков" все още не е ясно павета или асфалт
Още в началото той отбеляза, че идеята на обсъждането днес не е нормативно обусловено, а от желанието на екипа му да чуе различни гледни точки при решаването на въпроси от важно значение и подчерта, че това ще бъде редовна практика на ведомството.
Той посочи още, че от миналата година паветата в София са паметник на културата с "местно значение".
Поредно лято с ремонти в София - отварят едни булеварди, затварят други
Архитект Валентина Василева, член на Специализирания експертен съвет за опазване на недвижимите културни ценности, посочи, че не паважната настилка е тази, която създава проблемите на общината със замърсения въздух, транспорта и шума.
"Всички стари европейски столици са с павета, тази настилка е истинска, дълготрайна, автентична и бележи принадлежността на София към цивилизованите градове не от днес", добави тя.
Общината обсъжда със софиянци как да изглежда бул. "Дондуков"
Василева отбеляза, че може да се потърси съвет за съхраняване и полагане на паважна настилка от специалистите в Европа и добави, че паважите на Прага се редят от български бригади.
Председателят на Съюза на архитектите в България Георги Бакалов отбеляза, че съхранявайки наследството, трябва да се търси съвременното и по-добрата функционалност, но при всички положения, подходът трябва да е с приоритет наследство.
Архитект от Ивайло Петков от "Група град" изрази тезата да се направи ремонт сега, като се запази булеварда в сегашното му състояние, докато не се изгради цялостна визия за бъдещето му - дали ще бъде транзитен булевард или градска улица.
Възстановяват движението по ключови булеварди в София
От организация "Спаси София" заявиха, че с оглед на ситуацията, комбинираният вариант е най-доброто решение за момента. Те също отбелязаха, че е нужно осмислянето на бъдещето на булеварда.
Акцент в изказванията беше качеството на ремонта, който и вариант да се избере.
"Логично ми прозвучаха всички изказвания в посока предварителен анализ, събиране на експертни становища, аналогия с други държави - това само би помогнало на всички", обобщи Банов.
Дни преди старта на ремонта по "Дондуков" все още не е ясно павета или асфалт
Още в началото той отбеляза, че идеята на обсъждането днес не е нормативно обусловено, а от желанието на екипа му да чуе различни гледни точки при решаването на въпроси от важно значение и подчерта, че това ще бъде редовна практика на ведомството.
Той посочи още, че от миналата година паветата в София са паметник на културата с "местно значение".
Поредно лято с ремонти в София - отварят едни булеварди, затварят други
Архитект Валентина Василева, член на Специализирания експертен съвет за опазване на недвижимите културни ценности, посочи, че не паважната настилка е тази, която създава проблемите на общината със замърсения въздух, транспорта и шума.
"Всички стари европейски столици са с павета, тази настилка е истинска, дълготрайна, автентична и бележи принадлежността на София към цивилизованите градове не от днес", добави тя.
Общината обсъжда със софиянци как да изглежда бул. "Дондуков"
Василева отбеляза, че може да се потърси съвет за съхраняване и полагане на паважна настилка от специалистите в Европа и добави, че паважите на Прага се редят от български бригади.
Председателят на Съюза на архитектите в България Георги Бакалов отбеляза, че съхранявайки наследството, трябва да се търси съвременното и по-добрата функционалност, но при всички положения, подходът трябва да е с приоритет наследство.
Архитект от Ивайло Петков от "Група град" изрази тезата да се направи ремонт сега, като се запази булеварда в сегашното му състояние, докато не се изгради цялостна визия за бъдещето му - дали ще бъде транзитен булевард или градска улица.
Възстановяват движението по ключови булеварди в София
От организация "Спаси София" заявиха, че с оглед на ситуацията, комбинираният вариант е най-доброто решение за момента. Те също отбелязаха, че е нужно осмислянето на бъдещето на булеварда.
Акцент в изказванията беше качеството на ремонта, който и вариант да се избере.