Водният цикъл трябва задължително да завърши в края на 2019 г., иначе Община Добрич няма да може да верифицира разходите си по проекта за 100 млн.лева. Това припомни в ефира на Дарик зам.-кметът по устройство на територията арх. Боян Коларов. Той коментира едни от най-болезнените моменти за гражданите при ремонта на водопреносната мрежа.
Какъв е напредъкът по водния цикъл на Добрич - вижте каква част от тръбите са подменени
"Трябва да не забравяме, че водният проект е основен приоритет за града, но строителната площадка е 80 километра и се състои само от изкопни работи, които генерират най-много мръсотия и неприятности", каза Коларов.
Най-често гражданите се жалват от нечистотия и необезопасени изкопи, за съжаление има примери и за инциденти вследствие на неточна работа на изпълнителите, добави той. От Общината имат добро партньорство с фирмите, редовно препращат сигналите до звеното за управление на проекта или директно звънят на изпълнителя.
Някои дейности по водния цикъл са изпълнени на 62%, вече се асфалтират улици
Според зам.-кмета, недостатъците се отстраняват веднага. Изпълнителите работят във всякакви метеорологични условия, освен когато има виелица, защото крайният срок е категоричен и няма как да не бъде спазен.
Той е подлежал на коментар ако водният проект е изпълнен в мандата 2011-2015 година, категоричен е Коларов. Ако срокът не е толкова скъсен, дейностите може да бъдат предвидени в други сезони и с по-разтеглен график. Бързането сега налага наемане на много хора и подизпълнители, за да се завърши в срок.
По конкретните сигнали за неуредици покрай ремонтите, той съобщи, че срещу запрашаването и замърсяването има взето решение за непрекъснато метене около прокопаните участъци. Миенето се оказало неефикасно, тъй като веднага след това колите разнасят кал от намокрените изкопи.
При прокопаването на трасета през улиците, когато положеният в тях чакъл се слегне, от фирмите го допълват, за да не пропадат при преминаване автомобилите.
Зам.-кметът обясни още, че според договора за водния цикъл е предвидено асфалтиране след полагането на новите водопроводи само на прокопаните изкопи, а не на целите улици.
От своя страна обаче, общинска администрация търси всички възможни начини за пълна реконструкция на улици в града след като приключат дейностите по ВиК мрежата. Вече са одобрени три проекта за такива ремонти.
Единият включва ул. „Никола Петков“ и бул. „Добруджа“ – пътя за Рилци. По друг ще се рехабилитират ул. „Панайот Хитов“ и бул. „Добричка епопея“ заедно с пътния възел при бул. „3 март“; а по третия - улиците „Г. Кирков“, „Ст. Михайловски“, „Кирил и Методий“, „Теменуга“ и „Детелина“. Те са в много лошо състояние, а са довеждащи от градския транспорт до административния център на града.
Какъв е напредъкът по водния цикъл на Добрич - вижте каква част от тръбите са подменени
"Трябва да не забравяме, че водният проект е основен приоритет за града, но строителната площадка е 80 километра и се състои само от изкопни работи, които генерират най-много мръсотия и неприятности", каза Коларов.
Най-често гражданите се жалват от нечистотия и необезопасени изкопи, за съжаление има примери и за инциденти вследствие на неточна работа на изпълнителите, добави той. От Общината имат добро партньорство с фирмите, редовно препращат сигналите до звеното за управление на проекта или директно звънят на изпълнителя.
Някои дейности по водния цикъл са изпълнени на 62%, вече се асфалтират улици
Според зам.-кмета, недостатъците се отстраняват веднага. Изпълнителите работят във всякакви метеорологични условия, освен когато има виелица, защото крайният срок е категоричен и няма как да не бъде спазен.
Той е подлежал на коментар ако водният проект е изпълнен в мандата 2011-2015 година, категоричен е Коларов. Ако срокът не е толкова скъсен, дейностите може да бъдат предвидени в други сезони и с по-разтеглен график. Бързането сега налага наемане на много хора и подизпълнители, за да се завърши в срок.
По конкретните сигнали за неуредици покрай ремонтите, той съобщи, че срещу запрашаването и замърсяването има взето решение за непрекъснато метене около прокопаните участъци. Миенето се оказало неефикасно, тъй като веднага след това колите разнасят кал от намокрените изкопи.
При прокопаването на трасета през улиците, когато положеният в тях чакъл се слегне, от фирмите го допълват, за да не пропадат при преминаване автомобилите.
Зам.-кметът обясни още, че според договора за водния цикъл е предвидено асфалтиране след полагането на новите водопроводи само на прокопаните изкопи, а не на целите улици.
От своя страна обаче, общинска администрация търси всички възможни начини за пълна реконструкция на улици в града след като приключат дейностите по ВиК мрежата. Вече са одобрени три проекта за такива ремонти.
Единият включва ул. „Никола Петков“ и бул. „Добруджа“ – пътя за Рилци. По друг ще се рехабилитират ул. „Панайот Хитов“ и бул. „Добричка епопея“ заедно с пътния възел при бул. „3 март“; а по третия - улиците „Г. Кирков“, „Ст. Михайловски“, „Кирил и Методий“, „Теменуга“ и „Детелина“. Те са в много лошо състояние, а са довеждащи от градския транспорт до административния център на града.