Астрономи откриха родилен дом на комети
Астрономи откриха родилен дом на комети / снимка: sxc.hu

Астрономи от колумбийски университет са открили своеобразно гробище на комети в астероидния пръстен, разположен между Марс и Юпитер. Но уникалният обект, също така, може да се окаже нещо като родилен дом за тези космически скитници.

Според учените изследването на обекта може да доведе до коренна промяна в оценките за живота на тези странници, прекосяващи Слънчевата система. Ръководителят на екипа Игнасио Ферин твърди, че там са струпани хиляди астероиди, които са своеобразни спящи комети. В един момент те се съживяват в резултат на увеличаването с няколко процента на енергията, която получават от Слънцето, пише БГНЕС.

Досега учените смятаха, че кометите се раждат предимно на две места - в пръстена Куипер и хипотетичния облак на Оорт, които се намират на огромни разстояния от Слънцето. Това обяснява и защо на кометите им отнема хиляди години завършването на една обиколка около Слънцето. Но екипът на Ферин открил в „гробището” между Сатурн и Юпитер 12 активни комети в рамките само на 10 години.

Според учените кометите, които са конфигурации от скали, прах и лед, могат да бъдат реактивирани в резултат на това, че ледът им се топи под въздействие на Слънцето, те снижават орбитата си около Юпитер и биват „изстрелвани” в Космоса.