Снимката е илюстративна
Снимката е илюстративна / Thinkstockphotos
Новооткрит динозавърски фосил навежда на мисълта, че необичайни месоядни динозаври, наречени ноазаври, са живели в Австралия през средната и горната креда, съобщи ЮПИ.

Сблъсък с астероид е причината за изчезването на динозаврите?

Ноазаврите са двукраки месоядни динозаври с малко тяло и уникални особености на лицето. Най-едрите екземпляри са достигали дължина едва 2,10 метра, а телесното им тегло е било по-малко от 25 кг.

Фосили от ноазаври по-рано бяха открити на всички земи, които някога са били част от суперконтинента Гондвана, с изключение на Австралия. Сега учените знаят, че редките необичайни динозаври са се срещали и в Австралия.

Откриха фосили от летящи динозаври

След като установили, че откритата в мина за добив на опал в Нов Южен Уелс кост от врат е от ноазавър, палеонтолозите изследвали наново фосилизирана кост, намерена по крайбрежието на щата Виктория. Оказало се, че тя също е от ноазавър.

"Предполагаше се, че ноазаври са живели в Австралия, защото фосили от този вид динозаври бяха намерени на места, които са били част от суперконтинента Гондвана - заяви ръководителят на екипа Том Брум от университета на Нова Англия. - Рядко се откриват фосили от тероподи в Австралия, така че всяка подобна находка разкрива важни подробности за уникалната й едновремешна фауна."

Дете откри 11 динозавърски яйца на 66 милиона години (СНИМКИ)

След като в мина близо до град Лайтнинг ридж открили кост от врат, учените я сравнили с подобни кости от месоядни динозаври, за които се знае, че са живели в Австралия. Новооткритата кост се различавала от останалите, но била сходна с кости от вратовете на ноазаври.

"Това ни накара да изследваме отново костта от глезен на динозавър, открита през 2012 г. в щата Виктория - поясни Брум. Тя е с около 20 милиона години по-древна от намерената край Лайтнинг ридж. Като използвахме същите методи, заключихме, че и тя е от ноазавър."

Досега фосили от ноазаври бяха открити в Южна Америка, Африка и Индия. Резултатите от изследването са публикувани в Scientific Reports.