Снимката е илюстративна
Снимката е илюстративна / iStock/Getty Images
Учени идентифицираха нов вид летящи динозаври, след като анализираха фосили, открити във варовикова кариера в Ливан, съобщава в. "Дейли мейл".

Смята се, че фосилите датират отпреди повече от 95 милиона години и са от птерозавър. Новоидентифицираният вид птерозаври получи научното название Mimodactylus libanensis.

Предполага се, че представители на вида са летели над морето Тетис, което се намирало между днешните територии на Европа, Северна Африка и Североизточна Азия. Летящите динозаври M. libanensis се хранели с ракообразни от рифовете и лагуните в морето и вероятно са стигали до днешната територия на Китай.

Нещата се повтарят: Пет големи „масови изчезвания“ на живи същества от Земята

"Многообразието на тези древни животни е било по-голямо, отколкото се смяташе досега", заяви палеонтологът Майкъл Колдуел от университета на Алберта, Канада.

Новите находки навеждат на мисълта, че е имало толкова видове птерозаври, колкото са днешните видове птици. Откритите фосили хвърлят светлина върху живота на въпросния летящ динозавър, който имал размах на крилете 9 метра и тегло около 250 кг.

Обясниха масовата смърт на видовете преди 250 милиона години

Фосилите били открити преди повече от 15 години, но на учените било нужно много време, за да ги анализират. Става въпрос за първия открит в Ливан цялостен скелет от птерозавър.

Птерозаврите са първите гръбначни, които са развили способността да летят.

Фосили от птерозаври са открити в целия свят. Много от тях са с единствени по рода си характерни особености.

За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук